Hanflocken har avlivats...

gul_zebra

Trådstartare
Fick in någon smitta i hanflocken som gjorde att jag i fredags fick avliva alla pojkarna... Och Krull som ändå var gammal (skulle fylla 3 år på fredag) och krasslig började det bli dags för samtidigt, så hon avlivades också...

R.I.P
Daniella, aka "Krull"
050111-080104
krull-3.jpg

Thor-Leif, aka "Leffe"
050810-080104
leffe-4.jpg

Balder
050810-080104
balder-4.jpg

Wishmaster
061220-080104
wishmaster-5.jpg

Sv: Hanflocken har avlivats...

Carpenter
061220-080104
30452_1178803858.jpg

Björn
07????-080104
bjrn-1.jpg

Adolf
07????-080104
adolf-2.jpg

Sov gott älsklingar :love: :cry:

Ingen aning... Ringde veterinär och skulle kolla priser (min buffert har tagit slut, skulle få låna av pappa men behövde veta priset då så jag inte står där med för lite pengar liksom) men de hade höjt priset så pass mycket att han inte hade råd att låna ut.

Samtidigt blev råttorna värre, började få diarrée och Björn blev matt igen, så det var bara att avliva de dels för att de ska slippa lida, och dels för att förhindra att det sprider sig till honorna och resten av djuren. Verkar inte vara luftburet iaf iom att bara hanarna smittats...

Men ja, de fick ett bra slut iaf. En sista måltid bestående av en röra med massa god mat som blev väldigt poppis för alla (utom Björn som inte orkade äta, såg det ut som iaf), kort biltur hem till farmor där de fick sitta i en liten bur ute i naturen med massa spännande dofter, tätt följt av ett skott så de fick dö på fläcken. Blodigt och tidvis smått äckligt men ack så lugnt och fridfullt :love:

Nejmen Zebran, så jäkla tråkigt! Så hemskt att du var tvungen att ta bort dem allihop! :crazy:

Usch, nu tror jag nästan jag börjar gråta. :cry:

Men de fick ett bra liv hos dig, och ett bra slut! :bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 286
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·
B
Övr. Hund Avlivade min babylove beagle i måndags förra veckan. efter ett illa år med e-coliinfektioner i ögonen, diagnoser som "hon e bara gammal...
Svar
14
· Visningar
1 062
Senast: beagle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17