Handridning och .... handridning

Den största ögonöppnaren jag någonsin fått var när jag var i Portugal för ett par år sedan och fick rida GP utbildade hästar . (2 pass/dag enskilt för tränare i 6 dagar). Hästarna var så väl utbildade för sits och skänkel att handen inte fick göra det minsta utom att hålla en kontakt. Då sade de upp sig och vek in huvudet och började svänga runt i en cirkel 😂

Vi var ett gäng hyfsat utbildade svenskar som åkte på detta på samtliga de olika hästarna vi red första ridpassen. När de först gjorde så hade vi alla impulsen att börja försöka ”styra oss ur det” vilket givetvis gjorde det ännu värre.

Jäklar vad fort vi fick ur oss ”handreflexerna” pga just det enorma utslaget . Otroligt nyttigt och insiktsgivande!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Soapbubble
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar