En receptbelagd medicin? Det trodde jag inte att de fick sänka priset på.Min nya VC läkare skrev ut Circadin åt mig, kostar tydligen 6 kr styck på apoteket, men bara 2 kr styck om man köper det på nätet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En receptbelagd medicin? Det trodde jag inte att de fick sänka priset på.Min nya VC läkare skrev ut Circadin åt mig, kostar tydligen 6 kr styck på apoteket, men bara 2 kr styck om man köper det på nätet.
Konstiga svenska regler? I Tyskland säljs de på hälsokostaffärer.En receptbelagd medicin? Det trodde jag inte att de fick sänka priset på.
Konstiga svenska regler? I Tyskland säljs de på hälsokostaffärer.
Jag gillar också Apotea men upptäckte faktiskt en sämre grej för ett tag sedan. Jag skulle beställa en receptbelagd medicin men där stod Slut hos leverantören. Jag mailade och frågade när den kunde tänkas komma in, och kollade sedan på Apoteket Hjärtats webshop. Där fick jag förslag på generika så jag köpte den.
När jag sedan fick mailsvar från Apotea löd det ungefär "vi har generika, vill du ha den istället?"
Det hade ju varit bättre om den kommit upp som förslag direkt, som hos Hjärtat.
När det du ska ha är slut alltså? Det var det jag inte fick.Jag har fått upp utbytesförslag automatiskt varje gång hos apotea
När det du ska ha är slut alltså? Det var det jag inte fick.
Aha. Då var det bara något fel när jag skulle köpa. Bra att veta. Jag handlar hellre där än på Hjärtat.Alltid. Oavsett om det jag har utskrivet är slut eller inte.