Bära smycken

Jag har växlat, i perioder har jag haft smycken, men nu har jag inte så mycket. Det jag har i dagsläget är ett armbandsur (som ner är för praktiska skäl än för utseendet), och sedan har jag en bärnstens ring i väskan på jobbet som jag har på ibland på möten och liknande för att kunna ha något att pilla på, och även ett halsband med halvädelstenar som också ligger i väskan för samma funktion - dvs som jag tycker om utseendet på och som jag kan ha på mig för att ge mig möjlighet att ha något att pilla på.

Annars var det nog vanligare innan att jag hade armband, men i perioder även några halsband och ringar. Jag har inga hål i öronen, så inga örhängen. Och normalt sett har jag aldrig smycken hemma eller på fritiden, utan bara när jag var i skolan/jobbade.

Jag har dock några saker till än de som jag oftast använder, och vanligen kommer smyckena från någon släkting.

Smycken är roligt, när jag är vaken har jag i princip alltid halsband, örhängen och en ring. Halsbanden och örhängena varierar jag beroende på kläder, humör och social tillställning. Ringen är densamma, arvegods från mormor. Jag är egentligen ingen ring- eller armbandsperson, gillar inte känslan av dem men mormors ring måste vara på.

Och ja, jag lägger alltid märke till om folk bär smycken och vilken sort.

Ska jag jobba hästar har jag sällan smycken. Ska jag träffa folk och ha ”icke-stall-kläder” kan jag ofta ha smycken.
Dock har mina hål i öronen växt ihop. Så jag har bara armband, ringar och halsband.
Har tänkt ta om hål i öronen men inte kommit till skott på x antal år. 😅

Jag har smycken på mig hela tiden, är för lat att byta eller ta på och av så de sitter kvar hela tiden :D
Ett halsband med olika berlocker och bollar mellan dem, ser säkert lite rörigt ut men jag gillar dem.
Två armband på varsin arm, en tunn kedja och ett armband för berlocker med berlocker.

Berlocker är mitt sätt att få köpa nya smycken när lusten slår till utan att behöva byta ut hela halsbandet eller armbandet :D

Alltid smycken, men inte så stora, man ser dom men inte så att det sticker ut.
Ett halsband i silver
Ett armband i silver
Ett örhänge i ena örat och 4 i andra örat, alla silver.

Tyvärr har jag extremkänslig hud så jag kan inte ha smycken till vardags (jag är inte allergisk mot något utan min hud klarar inte av "trycket" från smycken varje dag O_o). Sedan har jag ofta jobbat med sådant som gör att smycken inte fungerar ur en säkerhetsaspekt eller att de kan kontaminera prover (guldringar och prospekteringsfältarbete är inte kompatibla :p).

Dvs när jag har chansen att blinga mig i jobbet, på konferenser och middagar, så blingar jag mig ordentligt :D Jag älskar smycken och håller ofta utkik efter sådant jag gillar (jag köper bara vintage, jag tycker de har mer karaktär än nya smycken).

Piercingringar i öronen och en stav i bröstvårtan. Dom tas aldrig av och enda gången jag har andra smycken är att om jag klär ut mig.
Jag tänker sällan på andra personers smycken, men mitt senaste ex brukade bära halsband och flera ringar, vilket inte är jättevanligt hos män.

Jag har börjat använda örhängen med clips. Rekommenderas verkligen!! Inget problem med igenväxta hål och man kan ta på dem precis innan man går ut ur bilen om man ska nånstans och ta av dem direkt när man lämnar om man vill det. Jag kan reagera på nickel, men några timmar går bra, så då funkar clips.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka