Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta upp det med förvaltningen som har boendet. Är det i din kommun?Har en bekant vars nära släkting fått plats på äldreboende, vilket är väldigt bra.
När nu släktingar kommer dit visar det sig att hen sålt en del saker till sin hemtjänstpersonal. De reagerade på det, men inte mer än så.
Är det ok att hemtjänstpersonal köper av brukare??
Hen bor fortfarande i eget boende men ska flytta i helgen, antar att det handlar om hemtjänstpersonal.Ta upp det med förvaltningen som har boendet. Är det i din kommun?
INTE OK.
Har en bekant vars nära släkting fått plats på äldreboende, vilket är väldigt bra.
När nu släktingar kommer dit visar det sig att hen sålt en del saker till sin hemtjänstpersonal. De reagerade på det, men inte mer än så.
Nej, det är inte ok och bör anmälas till ansvarig på kommunen.Har en bekant vars nära släkting fått plats på äldreboende, vilket är väldigt bra.
Men ring till förvaltningen!Hen bor fortfarande i eget boende men ska flytta i helgen, antar att det handlar om hemtjänstpersonal.
Det är i min kommun och kan kolla med en bekant som jobbar inom yrket, hittade inget relevant på hemsidan
Ring kommunens växel och berätta vad det rör så kan de koppla dig till rätt person, till exempel enhetschef.Hen bor fortfarande i eget boende men ska flytta i helgen, antar att det handlar om hemtjänstpersonal.
Det är i min kommun och kan kolla med en bekant som jobbar inom yrket, hittade inget relevant på hemsidan
Ska föra vidare till min bekant, jag vet inte vad släktingen heter, så lär inte hjälpa om jag ringer...Men ring till förvaltningen!
Inte kolla med personal. Det där ska upp på ledningsnivå.Ledning och chefer hittar du på hemsidan.
Eller nån politiker!
Kanske ett jämförbart scenario?Har en bekant vars nära släkting fått plats på äldreboende, vilket är väldigt bra.
Tror dock ingen blivit tillfrågad om det är ok i det här fallet. De anhöriga tyckte att det kändes konstigt...Kanske ett jämförbart scenario?
När min mammas särbo gick bort hade han bott några år på ett sjukhem och sjuksköterskan som ansvarat för honom fick frågan av de anhöriga ifall det var något av hans saker hon skulle vilja behålla och det fanns en tavla hon tyckte väldigt mycket om. Då kontaktade de anhöriga ledningen på sjukhemmet och frågade om de fick ge henne tavlan. Jag minns inte exakt hur det gick till men hon fick i alla fall godkänt att ta emot tavlan.
Det var lite dit jag ville komma, underförstått. Kanske var otydlig.Tror dock ingen blivit tillfrågad om det är ok i det här fallet. De anhöriga tyckte att det kändes konstigt...
Har en bekant vars nära släkting fått plats på äldreboende, vilket är väldigt bra.
Arvet tror jag inte de bryr sig om, och de tyckte bara att det kändes märkligt. Det är nog jag som reagerat mer, känns inte helt bra.Är det enbart insideraffär, mellan brukare hemvårdspersonal. Eller vet de anhöriga om personen har haft annons, på blocket, tradera, facebook market eller något, för att ha mindre med saker med sig till äldreboendet. Allt är inte svart eller vitt om man bara får höra ena sidan...
Jag har hemhjälp och trygghetslarm, men jag har inte god man utan har rätt att sälja mina saker via annons och så vidare.
Är det enbart insideraffär, låter det inte lika rätt och jag förstår om släktingarna är rädda om sitt arv...
Är personalen bukemedlemmar?Arvet tror jag inte de bryr sig om, och de tyckte bara att det kändes märkligt. Det är nog jag som reagerat mer, känns inte helt bra.
Någon annons tror jag inte förekommit, då de anhöriga i övrigt fått sköta allt runtom då vederbörande inte klarat av det på egen hand.
I just det här fallet kanske det inte är av betydelse, och troligen är inte personal medvetna om att det inte är rätt.
Tänker att det då bör vara bra att de får veta det för att det inte ska bli större problem längre fram
Ingen aning.... Vet inte vilka som ingår i personalen och än mindre om de finns härÄr personalen bukemedlemmar?