Handikapp ridning

N

nasjeh

Hej! håller på med ett projekt i skolan angående handikappridningen i Sverige. Skulle vilja höra era åsikter om den. Fattas något? är den bra el dålig?:)

Sv: Handikapp ridning

Det beror på vad du menar för handikappridning.

På många ridskolor finns ju handikappridning idag, men kvaliten är väldigt varierande, det kan vara allt ifrån att bara rida runt runt i ridhus till att få uppleva naturen och olika underlag, till att få lära sig styra och rida dressyrprogram.

Mycket beror ju också på vad handikappet innebär, för endel ger det mer att få uppleva naturen från hästryggen än vad det gör att rida runt i ridhus, endel har ambitioner att börja tävla och endel ser det som rolig sjukgymnastik.

Ansvarig för handikappridning finns på Strömsholm, de kan du kontakta för att få veta mer.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 743
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: Ninnurur
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 435
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar