T
thyrniròs
Jag är inte ens särskilt insatt i detta område, men tycker det är intressant och vill gärna snappa upp och börja läsa en del. min ridlärare inleder, vilket jag tycker är mycket bra, varje pass med arbete vid handen. Jag har dock emellanåt svårt att nå fram till min häst som kan vara lite uppstressad och nervös. jag har ofta fått stränga tillsägelser om att handen ska ligga vid hästens bog, om han har sadel ska min hand alltså luta mot sadelkåpan. men när jag kikar på bilder från olika personer tycker jag att det är många som håller händerna vid manken, alltså där man har händerna vid ridning. jag tycker att jag i det läget får bättre kontakt och kontroll med min häst. vidare menar hon att jag måste stå alldeles intill hästen, men samma sak här: jag kan se att många står längre ifrån. om jag dessutom står alldeles intill hästen när jag ber honom gå i en öppna kan jag ju inte se att han rör sig korrekt...
så, hur ska man egentligen göra? jag antar att man i grunden kan göra på flera olika sätt (det kan man alltid) har de olika positionerna olika syften och ändamål? jag är ytterst tacksam för förklaringar av alla dess slag
så, hur ska man egentligen göra? jag antar att man i grunden kan göra på flera olika sätt (det kan man alltid) har de olika positionerna olika syften och ändamål? jag är ytterst tacksam för förklaringar av alla dess slag