S
spindel_17
jag är väldigt förvirrad.min jätteduktiga tränare säger att jag ska ha handen nere och min komis som oxå är tävlingsryttare,ridlärare säger uppe..
hur ligger det till??????
hur ligger det till??????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag utgår från att frågan gäller tävlande ryttare och har man så dålig hand som du beskrev så ska man hålla sig från tävlingsbanorna ett tag till tycker jag.
hrm...
(det får man av att träna för gamla militärryttare och tyska beridare för dom e F*n inte nådiga om man jamsar runt med händerna..)
Ja, då får man veta bla att man påverkar hästen bättre och mer precist om man inte sitter med en halvmeter mellan händerna.
Vilket stämmer. Sen kan man behöva leda, visa, ta olika tygeltag, men grundställningen är med händerna nära varandra, inte långt utanför på varje sida
Apropå gamla militärer som kan ägna en lektion bara åt handställningen
ja.. det e ju just det Jag uppskattade det väldigt just med tanke på min pålle/mina pållar
men kan mkt väl förstå folk som inte orkar träna på det sättet
Råkade du med ut för "penningtricket"? Här är din veckopeng, den ska du ha mellan knäna och sadeln, tappar du dom är dom borta, nu ska vi träna lättridning utan stigbyglar... jag var en fattig liten tös