Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säger det rakt ut.Hur talar man om för sin partner att han har dålig andedräkt?
Det kan ju kanske vara lättare att säga till om du vet vilken typ av dålig andedräkt det är, som du skrev att det ev. är kaffe; "Här, ta ett tuggummi, du smakar/luktar kaffe"
Det blir, i mitt tycke, inte lika hårt som "din andedräkt stinker".
Min man får emellanåt sån riktig ammoniak-andedräkt, typiskt när han kör en hel dag på bara kaffe och glömmer att äta. (Också enkelt att säga; "Har du glömt att äta nu igen?") (hur man nu glömmer att äta! )
Jag själv kan emellanåt få riktigt kass "stressandedräkt", som jag tycker är svår att få bukt med, då förvarnar jag bara mannen och försöker hålla mig med tuggummi tills det lugnat sig.. (den kommer från magen, så det kvittar hur mycket jag borstar och gurglar)
Dålig andedräkt är verkligen jobbigt, jag lider otroligt av att umgås med illaluktande personer, så jag är antagligen onödigt självkritisk när det gäller andedräkt också, men jag har alltid tuggummi med mig.
Det där är inte raka puckar, det är morsafasoner. Man behöver inte bestämma åt partnern att det är dags för tandhygienist utan bara berätta att hans andedräkt inte är angenäm, helt enkelt.Jo, det kan man ju också göra om förhållandet inte tål raka puckar.
Det där är inte raka puckar, det är morsafasoner. Man behöver inte bestämma åt partnern att det är dags för tandhygienist utan bara berätta att hans andedräkt inte är angenäm, helt enkelt.
jo visst kan man ju säga att han luktar kaffe , men eftersom jag testat en gång att säga att han hade dålig andedräkt och han inte verkade koppla det till att den är dålig ofta. Så lär jag nog vara tydligare att det är ofta den luktar illa. :/ Annars hade det absolut varit känts lättare att klämma fram att han bara luktar kaffe.