Han faller ur och jag går bet.

Sv: Han faller ur och jag går bet.

Ja stress kan jag inte skylla på. A är nog det lugnaste man kan hitta. Stressar inte alls för nånting. Våra rutiner i stallet är också lugna, det är 10 st hästar, ingen stressar vid maten eller sparkar och har sig. Får hö först och sen kraft, vid alla mål.
 
Sv: Han faller ur och jag går bet.

Min herre är också helt lugn och så, men han har en inbyggd stress.
Han vill vara i centrum. Om någon håller på med någon annan häst så stressar han utan att man egentligen tänker på det, men han står inte lugnt och mumsar hö, utan han står och vill vara med och pratar med en och äter hö samtidigt med högt huvud.
 
Sv: Han faller ur och jag går bet.

Hej.
Ett enormt bra sätt är att koka HEL korn och tillsätta ett par skedar mjölkpulver. Det hjälper!! Har själv fått tipset av min tränare som även är vetrinär... Testa och se!
 
Sv: Han faller ur och jag går bet.

tro det eller ej men min hästs mage e jätte bra till slillnad från grannen som äter samma mängd hö men bara havre till grov foder!!!!

jag tycker inte att man bara ska gå efter en "uträknad" foderstat visst e det jätte bra att men kan göra det men man måste även kolla hur hästen ser ut att må...det finns faktist hästar med uträknade foderstater som är jätte dåliga i magen...har en i mitt stall som håller på att räknar ut foderstater hela tiden och hennes häst ser förj-vlig ut och är jätte dålig i magen!!!! :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 456
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Har en minishettis på ca 85 cm, ganska långlinjerad. Inte jättetjock men skulle definitivt kunna tappa endel. Jag tror att hon vägar...
Svar
4
· Visningar
879
Foder & Strö Nu är stallet snart klart och det är snart dags för mina pojkar att flytta hem. Då vi flyttat för långt från våran gamla höbonde måste...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp