Sv: Han faller ur och jag går bet.
Tjena tjejen!!
Hann inte prata så mkt idag när vi sågs, men jag har faktiskt gett mitt gull(du vet vem) ett fullblod på 1,73 krafft groov, det som man ger till föl och dräktiga märrar. Har funkat kanon.
Min hästs bästa kompis (du vet vem) är ju väldigt svårfödd och äter inte sitt hö, så hon ger lusern med gott resultat, har gett min det tidigare också med gott resultat, men krafften bet ännu bättre.
Ett annat tips från mig är att skit i och räkna så mkt, kolla hur hästen ser ut att må, energi, pälsglans, samarbetsvilja mm. Alla har vi olika behov av energi människor som hästar. Jag räknar aldrig på min hästs foder, har inte behövt då han mår superbra
Skulle han falla ur, ja då får man ju börja spåna, men haft honom i 9 år och det har aldrig hänt. Kan tillägga att han har fri tillgång till grovfoder. En sak till, att lägga till så mkt grovfoder på din häst som är ganska lugn, att springa omkring med 14 kilo i buken är inte heller helt ok. Självklart inte alla 14 på en gång, men mkt buk blir också jobbigt för dom. En lagom mängd grovfoder, mer havre, han är ju hur cool som helst så det skulle inte skada, finns inget som dom hullar på sig bättre av än havre, 2 kg till skulle säkert funka.
Jaja, give it to me........oansvarsfulla människa som inte räknar, (menar inte dig Apollo)
Till dom andra som skrivit och tjafsat på den här tråden vill jag bara säga ......lägg ner, tips är tips, besserwisser är besserwisser, en del följer boken andra inte, men det funkar ändå.
Ha det, kom förbi och fika lite ngn helg, så hoppas vi att fölisen har kommit då.
Kram/ en annan besserwisser