Sv: Hämtning/lämning
Jag tycker absolut att du inte ska stå för mat och blöjor när det är hans tur att ha dottern.
Jag har gemensam vårdnad över min dotter och vi har kört med varannan helg tills nu i höst då vi gått över till växelvis boende.
Vi brukar vara överens om att vi hämtar båda två. Jag har hämtat på fredan och han har hämtat hem henne på söndan och det har fungerat jättebra.
Nu byter vi på fredagar då hon åker hem efter skolan. Antingen tar hon skolbussen till pappa eller så hämtar jag henne från skolan.
Däremot blev jag fruktansvärt irriterad på min killes ex då hon tydligen alltid skyllt på att hon inte har kk och därför sluppit sitt ansvar för transporter till/från min kille.
Hon hade dessutom mage om att ringa och kräva att han skulle skjutsa sonen (13år) till tandläkaren trots att det går både bussar och att det är gångavstånd.
Vi har haft våra diskussioner om hämtning/körning av hans pojkar och det slutade med att han hämtar på fredan och hon hämtar hem på söndan. That´s it!
Anledningen till varför hon nu plötsligt börjat hämta är att hon anser att pojkarna 10 och 13 år inte klarar av att ta bussen från vår infart till busstationen i stan för att byta buss eller gå hem till mamma eller skolan. Samma restur...
Så nu är det ombytta roller för barnen här...