Hämta matskålen

Hm. Jag försöker vänja min jycke av med ofoget att släpa runt på skålar både nu och då. ;) Kanske kan vi få tips ihop? :D

(Min valp "lärde sig själv", genom att trampa på skålen så att den rullar upp på "högkant". Sedan tog han skålen mellan tänderna och fick krånglat ur tassen ur skålen. Sedan var det fritt fram att rusa runt med den i hela huset.)

Haha men vad gulligt! Jag har försökt ett tag med min tik men hon är inte ett dugg intresserad av att ta vissa grejjer i munnen. :/ Leksaker och sånt går bra om man leker med dom men matskålen är inte ett DUGG intressant! :crazy:
Hoppas det finns någon som har något bra tips till oss!

Lagotton plockar upp sin skål och kommer med efter varje måltid (och vill helst ha belöning) :D
Jag tänker att klickerträning måste vara det effektivaste sättet att lära in det.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund tål tyvärr inte nickel. Halsband och koppel har jag hittat med mässingspännen (mässing innehåller inte nickel). Dessvärre...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 612
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 741
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar