Hampaströ?

anne77

Trådstartare
Hej,

Har någon erfarenheter med hampaströ m/u eucalyptus olja? Har läst att det i längden är billigare jämfört med annat strö då man inte använder mycket och att det ger minimalt på gödselstacken som kan användas i trädgården. Vore ju toppen om det är så :D

Stallägaren som jag står hos har haft hampa strö för många år sedan. Hon har pratat om detta strö och vad jag har förstått så var hon kanon nöjd! Det som är problemet idag är det att det finns inte så många återförsäljare och hittar man en så måste man köpa i pall. Iallafall här i Nordvästra Skåne.

Stallägaren som jag står hos har haft hampa strö för många år sedan. Hon har pratat om detta strö och vad jag har förstått så var hon kanon nöjd! Det som är problemet idag är det att det finns inte så många återförsäljare och hittar man en så måste man köpa i pall. Iallafall här i Nordvästra Skåne.
Tack :). Ja - helt enkelt är det inte, vilket jag inte fattar om det nog är så bra, men jag vill testa det:D

Hej,

Har någon erfarenheter med hampaströ m/u eucalyptus olja? Har läst att det i längden är billigare jämfört med annat strö då man inte använder mycket och att det ger minimalt på gödselstacken som kan användas i trädgården. Vore ju toppen om det är så :D

Dyrt och hårt underlag i boxen blir det tycker jag men super bra uppsugningsförmåga. Testat en vinter. Hästarna låg inte lika mycket ner på natten i i boxarna som de gör med spån eller halm. Förmultar långsammare är halmpellets men mycket sabbare än spån.
Mvh
Pudlan

Dyrt och hårt underlag i boxen blir det tycker jag men super bra uppsugningsförmåga. Testat en vinter. Hästarna låg inte lika mycket ner på natten i i boxarna som de gör med spån eller halm. Förmultar långsammare är halmpellets men mycket sabbare än spån.
Mvh
Pudlan
Tack - jag ger det ett försök

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 564
Senast: Derivata
·
Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 786
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 531
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 223
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?