Hamilton & Uskudar? Storlek?!

Luchador

Trådstartare
Har nu funderat på att använda någon av dessa 2 hingstar till mitt 4 års sto till våren då hon nu är utdömd o blir triangelmärkt.

Är lite orolig för avkommans storlek så undrar lite, vad har Hamilton gett för höjd o med vad för typ av sto? O vad ger uskudar för storlek?

Mitt sto är E.Roderick - Modern Pleasure xx och ändast 157 cm hög. Dock bara större hästar i stammen, så känns som hon är ett undantag. Vad tror ni? Vill inte ha ett föl under 160?!

Bilder på avkommor är hjärtligt välkomna!
Andra hingstar på naturlig betäckning här i skåne?

Sv: Hamilton & Uskudar? Storlek?!

Jag känner bara till en Uskudar-häst som jag tyvärr inte vet vad det är för möderne på, han är ca 180 cm hög! :eek:

Jag har sett både pytteföl (troligt blivande ponny - fbl-mamma) och bamseunghästar (blivande drygt 170) e. Hamilton...
Dvs inte särskilt jämn storleksnedärvning, på dem jag har sett.

jag provred en hamilton avkomma som var ca 167 cm(normalstor) har tyvärr inte sett några andra efter honom, en uskudar avkomma har jag sett, tror den var runt 170cm.;)

Ls treåring, nu fyra (den som skulle betäckas med CG) är e. Uskudar, den tror jag inte är speciellt stor faktiskt.. knappt över 160. Men jag vet inte hur stor mamman var.

vad har hänt med RG..?

Zephyr brukar också stå i Skåne och på naturlig även Nactus.

jag har ridit och tränat 2 ston efter Usudar. bädde var skäckar å den ena var ca 160 (mormorn va ponny) å den andra ca 165 tror jag (renrasigt halvblod med gröna papper). super fina i huvet var dom i alla fall.

Ls treåring, nu fyra (den som skulle betäckas med CG) är e. Uskudar, den tror jag inte är speciellt stor faktiskt.. knappt över 160. Men jag vet inte hur stor mamman var.

vad har hänt med RG..?

RG blev i måndags utdömd pga Neurologisk nackskada!

Vet inte så mkt om Uskadars avkommors storlek,vet bara att mitt stoföl efter honom verkar bli stort i förhållande till mamman.Kan berätta mer om du är intresserad.

Har en 1,5 åring e Uskudar. Vet ej vad han stannar på men skulle gissa 1.64 cm. mamma är 1.64. han är jättefin med superbra temperament o bra hopp i sig. Helt klart underskattad hingst med toppstam bakom sig o som med en amatör gått 1.60 om jag förstått det rätt. Dock inte fått så många toppston vad jag vet men de som nu visar sig på hoppbanorna håller hög klass.

Visserligen inte skåne men i Halmstad står Haydn och Advokat på naturlig betäckning. Mitt sto e: Dragon- LongJohn** fick i år ett föl e: Haydn som jag är mkt nöjd med blir nog strax över 165som vuxen.

Nactus är en himla trevlig hingst på 170 som betäcker naturligt i Skåne.

Har fött upp tre avkommor efter honom.

Nactus och Uskudar står hos samma hingsthållare!!
Ooom du skulle åka dit så får du hemskt gärna ta med dig kameran och om du orkar knäppa ngn bild på mitt stos mor som finns hos dem!

Nactus och Uskudar står hos samma hingsthållare!!
Ooom du skulle åka dit så får du hemskt gärna ta med dig kameran och om du orkar knäppa ngn bild på mitt stos mor som finns hos dem!

Vilket sto är det?
Jag bor ju i det närmaste granne med dem och under att tag haft en del av deras hästar på bete.

Vet inte så mkt om Uskadars avkommors storlek,vet bara att mitt stoföl efter honom verkar bli stort i förhållande till mamman.Kan berätta mer om du är intresserad.

ja visst berätta på. Intressant att veta mer

Hon heter Ronita ja!:O) Har du någon bild på henne kanske? Har sett ngn bild på hemsidan men då är det främst hennes föl som är i fokus, det hade varit roligt att få se hur mkt som vår dam fått från sin mor respektive sin far rent exteriört!
Ber om ursäkt TS för trådstölden:o

Nej, jag har tyvärr ingen bild.. har aldrig varit hos Nactus o Uskudar, men några bekanta till oss hade Ronita ett tag, fast ska jag vara ärlig så kommer jag inte ens ihåg hur hon ser ut, de har så många ston :angel:

Såg nu att svaret var till Masse :o

Senast ändrad:

Hon heter Ronita ja!:O) Har du någon bild på henne kanske?

Har ingen men kan kanske ordna en under de närmaste veckorna. Vet att de inte gillar att man fotograferar deras hästar utan "beställning" i förväg så att de ser fina ut på bilden. Men jag se om det går att ordna.

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 396
C
Avel Tänkte be om lite hjälp och synpunkter från er som är mer insatta i dagens hingstar än vad jag känner mig just nu. Födde upp hästar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 285
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation