Hamilton 904

Sv: Hamilton 904

Har en 2 åring som är efter hamilton och han har ett väldigt bra temprament. Är lugn och stabil, alla fyra hovarna på backen. Är väldigt nöjd med honom och han kommer att bli stor runt 1.70 +.
Är idag ca1.63 och hög bak.
 
Sv: Hamilton 904

JAg funderade på att hamilton till mitt sto E Little Q E: Any Question.

Din kombination Linjeavel/inavel blev tydligen lyckad då?
 
Sv: Hamilton 904

dom jag läst om har varit 167-170 pluss. enstak hästar har vart mindre.
 
Sv: Hamilton 904

jag har bara mött två avkommor efter honom, här nere finns inte så många.:smirk:

De har båda två varit ganska "tråkiga",lite slätstrukna i färg och extriör(bleka fux).
Däremot har de ett underbart temperament och är jätte lugna och trevliga - det får ju räknas som ett stort plus!

Även kommit över en till lite mer udda efter hamilton-carte dòr-pilot. helsyster till min hingst.
här kommer en bild på henne dock som 3 månaders bebis... lite mörkare nu vid 7 månader.
:p
yamaica.jpg
 
Sv: Hamilton 904

här på gården står ett sto ett år,mycket trevlig samt långbent vacker morden typ av häst.

enna
 
Sv: Hamilton 904

Jag har en 2.5 åring e. Hamilton-Golden River**. Just nu ca 167 cm, blir skimmel. Sagolikt tempeament! Jag skulle kunna ha hela stallet fullt av sådana som han!
 
Sv: Hamilton 904

Har en av Hamiltons avkommor, ca 172 cm hög, mycket trevlig kille med otroligt bra temprament och lovande teknik främst i hoppningen. Född 05 e. Hamilton u. Indian Summer xx.
köpte honom i maj, tävlat honom upp till 110 än så länge men finns klart kapacitet för msv och kanske till och med mer.

Vore kul att få veta mer om hans pappa eller någon av hans syskon:)
 
Sv: Hamilton 904

Jag har en av han äldsta avkommor(tror jag) hon är född 96 E:Hamilton- Arram-Bonaparte Hon är en väldigt cool tjej med mycket trevligt temperament, tränat Msv:a treänghinder, tävlat debut ft, 110hopp, LB dressyr. med kapacitet för mycket mer. Är i år betäckt med GoldLöwe

Väcker liv i den här tråden och hoppas att någon är sugen på att svara trots att den vilat i en herrans massa år :)

Jag har ett sto e: Gazpon som är ue: Arram. Hästen i citatet har ju också Arram i sig, därför jag hajade till. Har funderat lite på att betäcka henne nästa sommar och har då funderat på på Hamilton 904. Vad tror ni om den linjen?

Avkomman skall användas till allroundridning. Mitt sto har ett underbart psyke, hon är arbetsvillig och glad. Exteriört är hon tyvärr byggd i nedförsbacke. Hon har fina taktmässiga gångarter och har tävlat i både hoppning och dressyr.
 
jag har en valack-08 e. Hamilton -Kaliber . han är ca 170 hög , smäcker och snygg i typen .
väldigtpositiv till arbete och har mycke energi .
 
Sv: Hamilton 904



Väcker liv i den här tråden och hoppas att någon är sugen på att svara trots att den vilat i en herrans massa år :)

Jag har ett sto e: Gazpon som är ue: Arram. Hästen i citatet har ju också Arram i sig, därför jag hajade till. Har funderat lite på att betäcka henne nästa sommar och har då funderat på på Hamilton 904. Vad tror ni om den linjen?

Avkomman skall användas till allroundridning. Mitt sto har ett underbart psyke, hon är arbetsvillig och glad. Exteriört är hon tyvärr byggd i nedförsbacke. Hon har fina taktmässiga gångarter och har tävlat i både hoppning och dressyr.
Den uppfattning jag har fått av Hamiltonavkommor är att de är ganska ordinära, rakt över.
Om du med allroundridning menar att du inte siktar på tävlande på hög nivå så är säkert Hamilton ett bra alternativ.

En vän till mig fick en hel hög med Hamiltonavkommor, för ett antal år sedan. Det blev egentligen inget av någon av dem trots relativt bra möderne på mammorna.
 
Här finns en Hamiltonavkomma i krokarna och han är väl ingen vidare reklam för sin far. Rör sig inte särskilt bra (676 på treårs) och har lite problem med modet i hoppningen (4-4 på treårs). Han är ganska brötig och kan vara väldans busig under ryttare och bockar glatt. Men hans ägare älskar honom och kämpar på bra även om det är i viss motvind.

Jag som gillar just trevliga allroundhästar hade inte använt Hamilton.
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: L(i)FE
·
Avel Jag undrar vilka dressyrhingstar (halvblod) det finns som man vet lämnar behagligt temprament. Och gärna lite kvalite för hoppning...
Svar
7
· Visningar
2 380
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 940
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp