Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Visst är det bara så enkelt att jag ska lämna spåret vid K, göra en böj in och korsa medellinjen halvvägs till X och sedan böja tillbaka och gå ut på spåret vid F, alltihop i höger varv?
Nej, inte till x. Det stämmer att cirkeln ska vara med 20 m diameter men eftersom man bara gör en halvcirkel är det lättare att tänka en radie på 10 m. Eftersom det är 14 m mellan K och E så ska man inte rida ända upp till x.
Aah, stallbacken! Att jag inte tänkte på att titta där!! Det stämmer ju förstås att jag måste lite mer än halvvägs till X eftersom jag inte utgår direkt från hörnet när jag vänder in. Tack!
Om man ska vara exakt så är ju K 6 meter från kortsidan, och en halvcirkel med 20 m diameter har ju 10 meters radie, så halvcirkeln går som mest 6+10=16 meter från kortsidan. Eftersom X är 20 meter från kortsidan, så ska halvcirkeln gå 4 meter från X. Klart som korvspad ;-)
Hästmänniskan Det jag upplevt själv efter att haft hästar i olika stall, både ägt och varit medryttare är när en inte anpassat grupper i hagen på rätt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.