Halvcirkeln i slutet av LB:0

Asa_S

Trådstartare
Visst är det bara så enkelt att jag ska lämna spåret vid K, göra en böj in och korsa medellinjen halvvägs till X och sedan böja tillbaka och gå ut på spåret vid F, alltihop i höger varv?

Sv: Halvcirkeln i slutet av LB:0

Nej, inte till x. Det stämmer att cirkeln ska vara med 20 m diameter men eftersom man bara gör en halvcirkel är det lättare att tänka en radie på 10 m. Eftersom det är 14 m mellan K och E så ska man inte rida ända upp till x.

Här är det upp ritat

Aah, stallbacken! Att jag inte tänkte på att titta där!! Det stämmer ju förstås att jag måste lite mer än halvvägs till X eftersom jag inte utgår direkt från hörnet när jag vänder in. Tack!

Om man ska vara exakt så är ju K 6 meter från kortsidan, och en halvcirkel med 20 m diameter har ju 10 meters radie, så halvcirkeln går som mest 6+10=16 meter från kortsidan. Eftersom X är 20 meter från kortsidan, så ska halvcirkeln gå 4 meter från X. Klart som korvspad ;-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 482
Senast: Freazer
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar