FT_ryttare
Trådstartare
Jag har funderingar på att betäcka vårt connemarasto med en halvblod eller fullblodshingst.
Men skulle behöva lite tips och tankar om vad man ska tänka på.
Stoet i fråga är en D ponny och har fått 3 rena connemaraföl hittills.
De två hon fått hos mig var båda stora vid födsel och den ena är 153 idag (4 år i år).
Så därför går tankarna till att ta en stor hingst så man kan få en som blir lite större än 153. Sen kan de alltid bli en ponny eller precis över ponnymåttet ändå.
Stoet är e.finney master-Kilgreaney lad , har fullblodshingsten little heaven i 3.e led och har tävlat La hopp, la dressyr och msv a fälttävlan.
Hon rör sej bra och hoppar bra, visad som 3 eller 4 åring med 8 rakt igenom = diplomsto.
Avkommorna är hittills vackra,rör sej o hoppar bra.
Stoet har lite kort hals men annars bra typ.
De vi vill ha ut av kommande föl är främst hoppning men då stoet rör sej bra så funkar de med allroundhingst.
Stoet är ganska hett så lite lugnare temprament är att föredra.
någon som kan tipsa om nån lämplig hingst ?
Antar att man inte bör ta de grövsta och största hingstarna.
Men skulle behöva lite tips och tankar om vad man ska tänka på.
Stoet i fråga är en D ponny och har fått 3 rena connemaraföl hittills.
De två hon fått hos mig var båda stora vid födsel och den ena är 153 idag (4 år i år).
Så därför går tankarna till att ta en stor hingst så man kan få en som blir lite större än 153. Sen kan de alltid bli en ponny eller precis över ponnymåttet ändå.
Stoet är e.finney master-Kilgreaney lad , har fullblodshingsten little heaven i 3.e led och har tävlat La hopp, la dressyr och msv a fälttävlan.
Hon rör sej bra och hoppar bra, visad som 3 eller 4 åring med 8 rakt igenom = diplomsto.
Avkommorna är hittills vackra,rör sej o hoppar bra.
Stoet har lite kort hals men annars bra typ.
De vi vill ha ut av kommande föl är främst hoppning men då stoet rör sej bra så funkar de med allroundhingst.
Stoet är ganska hett så lite lugnare temprament är att föredra.
någon som kan tipsa om nån lämplig hingst ?
Antar att man inte bör ta de grövsta och största hingstarna.