Halva steg...

Polly_Mulle

Trådstartare
Jag har frågat förr, men jag har aldrig fått ett svar som jag är nöjd med. Många pratar om att de rider halva steg så därför borde många kunna tala om för mig vad halva steg är, eller hur? För man sitter väl inte och rider något man inte vet vad det är?
Gärna bild, eller ännu hellre videosnutt...

Sv: Halva steg...

För mig är halva steg piaff i framåtridning, alltså hästen trampar och sätter sig men går framåt. Jag skall ju erkänna att det inte är många jag sett på tävlingsbanan som utför en stillastående piaff utan dom går ganska mycket framåt tja halva steg :idea:

Korta, samlade eleverade steg som ännu inte har piaffens elller passagens kvalitet och samling. Det är halva steg för mig.

tack, då närmar vi oss en förklaring som jag kan godta. Senast jag frågade fick jag ett svar som jag godtog och det var Anttis svar som tyckte att det såg ut som westernhogg utan bärighet, men han var den ende som preciserade sig.
Bild?

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama