L
lillaida
Sv: Halter
Halter klasserna är bedömning på hästen, showmanship är bedömning på den som visar hästen.
Halter klasserna är bedömning på hästen, showmanship är bedömning på den som visar hästen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Märkligt, så domaren struntar i hur hästen är byggd o likn?
Vad heter det då man ställer ut hästen för att få den bedömd då?
Jag visade upp ena pållen i showmanship at halter och fick sämre poäng för att min häst var för tjock...
Ja, så där fick jag skämmas och åka hem som en 2:a. Hade hästen varit smalare hade vi kommit 1:a sa hon efter tävlingen
Märkligt, så domaren struntar i hur hästen är byggd o likn?
Vad heter det då man ställer ut hästen för att få den bedömd då?
Ingen som kan ordna någon buketräff med halter/showmanship-träning? Det vore himla trevligt!
hmm... Wrangler?
Chili viskade till mig förut att hon gärna vill träffa syrran och morsan över en grooming/halter/showmanship träning...
Dock ingen buke träff, men SWR ska ha halter/showmanship clinic igen...
Hehe japp, det ska vi nog kunna ordna....
Jag har funderat på att ha några sådana träffar framöver, men innan vi har gästboxar osv klart så får det bli framåt senare vår när hästarna kan gå ute.... Alternativt om det inte är så många deltagande hästar så hyr vi in oss på anläggningen 2 km härifrån där det finns både boxar och ridhus. Det skulle vi kunna göra i princip när som helst.