Kaktus_nr_9
Trådstartare
Hur tränar ni inför halter-klasser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med en yngre brukar jag cykla och man kan också köra med fyrhjuling eller ha med som handhäst, rakt fram på vägarna i rask takt. Mycket ryggning vid hand för att stärka bakdelen.
Se bara till att den inte springer med huvudet i vädret och jobbar på underhalsen
Jag spänner in lätt vid behov och använder då sidepull.
Jo, men jag vill ju ändå inte att hon ska ha världens hjorthals...
Särskilt när dom växer vill dom gärna vila ett bakben.
Man kan öva med att snabbt höja hästens huvud varje gång den gör det, eller så får man springa runt runt och korrigera genom att dra lite i svansroten från det håll den vilar liksom.
Fråga Wild Rein hur jag sprang runt som en skållad råtta och korrigerade när jag visade deras ettårssto förra året
Hmmmm....den hästen var väl jättemycket tränad i Halter??? Kanske ni inte kom riktigt bra överens bara????........
Jodå andra dagen så, bara jag fick lägga henne på rygg en gång först
Hon skötte sig jättefint andra dagen faktiskt, jätteduktig! Inte hennes fel att hon ville vila bakbenen, men fan vet om hon inte hade räknat ut det där eftersom hon bytte sida HELA JÄVLA TIDEN!
Du kan väl förstå att hon var trött på tävlingen, vi hade ju tränat halter i flera mååånader innan!!!
showmanship har ingen extriörbedömning, det är din förmåga att visa upp hästen och visa att du kan borsta den tills den blir tävlingsfin typ.