Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Sv: Halter o Bukebärs på Aprilshowen...

Ska åka o bada hästar nu.... Tröööött! Redan, hur ska det gå? Nu blir det ingent vila förrän torsdag kväll!

Äsch...jag tror jag struntar i det, går o lägger mig istället! :o

Jag började redan igår med min dam för att slippa göra allt idag.
Samtidigt gjorde jag upptäckten att hon vridit traktarmarna på BÅDA framskor:crazy: , skitkul när min hovslagare är i skåne. NOT! Jag som hade behövt rida henne ordentligt idag så att hon är lugn och fin imorgon.:mad: :mad: SKIT SKIT SKIT!! Tack och lov så kan grannen sko, så han kunde hjälpa mig ikväll..

Jag åker upp ikväll min "nya familj" och stannar tills på söndag. Gammelhästen får dock stanna hemma ;)

Jag ska titta iaf en dag då jag bor bara några minuter igrån. Men jag e lite för feg för att träffa sådana som jag inte känner men en kall öl lockar verkligen...

Var en sväng och kikade på morgonen idag. Det kostar 50 kr i inträde på torsdag, 100kr per dag dom andra dagarna el 25kr för hela helgen.

oj då ne det var 250kr

Aha,tänkte väl..Har dottern + kompis som är på väg dit.Har dom tur kanske dom går in gratis m nåra som ska tävla..Jag vill oxå med:cry: men får väl tåla mej till High Chaparall istället.Den som väntar på nåt gott...:bump:

Var en sväng och kikade på morgonen idag. Det kostar 50 kr i inträde på torsdag, 100kr per dag dom andra dagarna el 25kr för hela helgen.

:D :D :D Det var gratis inträde när jag var där imorse! :D
(Men de hade börjat ta betalt när jag köpte ett program innan jag åkte hem.)

Tyvärr kände jag mig tvungen och åka hem till alla flyttlådor (vill bli av med dem fortast möjligt och funderar på om jag ens behöver ha kvar dem i garaget) så tyvärr missade jag alla Hunter-klasser! :cry: Dem hade jag gärna velat se.

Får se om jag åker nån mer tur under helgen. Är ju inte direkt långt att åka, men tråkigt att sitta där själv bara...

Jag var bara där e sväng på förmiddagen, då var det oxå gratis, tittade på halterklasserna med ston. Men jag hade hela familjen med och barnen och sambon tyckte det var lite för långtråkigt att sitta ochg titta. Är själv helt nybörjare med detta med western ned finner det otroligt facinerande till skillnad från andra klassiska grenar.
Får se om jag kikar dit ngt mer , är speciellt sugen på taime evens och reiningen men så är det ju mitt uppe i påskfirandet oxå.

Jo vart finns det omtalade pubben?

Och skulle det inte vara några försäljningstånd?? Hittade bara ett litet inne i ridhuset där jag köpte en ny repgimma...så nu du unghästen:devil: :devil: :rofl:

Risken finns att försäljarna sätter upp sina tält mm till fre/lör, eftersom det är mer publik/folk då.

Puben finns väl ovanför den lilla butiken du var och handlade i, dvs bredvid speakern.

ok...hmmm jag får de om jag vågar mej på att komma på en bukebärs...lite feg asså och träffa nya människor. Men det brukar släppa ifs på några minuter å sen e det full fart.:D :banana:

Jag vet inte om jag hann se någon husky för jag klv in och såg en jättebiffig rottis sen var det ohh dreggel dreggel quartrar :love: :love: sedan satt jag fängslad tills familjen tröttnade, iaf 4-åringen. Bebisen var väldigt fachinerad av hästarna.

Bukebärs brukar vara väldigt trevliga tillfällen, så passa på om du kan! :)

:) Rottisen ville min husky väääääldigt gärna hälsa på, men så blev det inte. Jag höll mig mest undan, eftersom jag hade med min hund för miljöträning och ville ta det lugnt. (Hon har inte bra erfarenheter av människor, tyvärr.)

Tror för övrigt att jag gick när ni kom, typ... :D

nja.. ifa så är det väl bara några minuters bilfärd...hmm vilka ska dit? Hur känner man ingen bukefolk? Luktar dom annorlunda el låter dom på ngt speciellt sätt, kanske tom har ett lockrop?:p

hihi så det kan bli...jag kommer inte alls ihåg när jag var där, en sväng vid 10-tiden om jag inte har helt fel, sedan åkte vi och åt pizza. mums!

:rofl:

Om du ställer dig upp på en stol och skriker "BUKETRÄFF!!!" så kommer nog bukarna hitta till dig! :D

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025