Halter Cord Repgrimma

Ronjiislove

Trådstartare
Halloj!
Finns det någon här som har testat Halter Cord repgrimmorna från Taur? Hur är kvalitén? Är de sladdriga? Det står mellan en sån och en Double Diamond :confused: Ös på med åsikter!

Just Double Diamond har ju fått kritik för metall-biten som sitter i änden av vissa modeller på grimma. Har man otur så kan detta slå i ett öga. Även om det missar ögat, kan (observera kan, det behöver inte) även slå hästen på andra ställen i ansiktet. Inte helt optimalt. Några av deras modeller har dock knutar i slutet i stället, och dessa borde inte ha riktigt samma problem.

Halter Cord har jag uppfattat som styv och ganska skarp (tunna rep) men det skiljer nog på modeller och även kanske ålder där?

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: linnsan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603
Utrustning Ja, var i hela fridens namn kan man hitta detta? Jag har fått ett erbjudande om att pyssla om och motionera en falabella på fritiden...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Arwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur