min ponny(welsh-arab) haltar med v.b i nedförsbacke, det märks inte på plan mark,varken i skritt eller trav. i uppförsbacke märks litelite.
inga svullnader i benet, gör inte ont om man trycker heller.
ponnyn har ganska svag rygg, inte mycket riden nu men har haft föl tidigare (riden innan dess).
märkte av detta en gång i vårsomras, hon verkade lite halvlat i trav och då jag lyfte galopp kändes det konstit, hon galopperade på 3 ben ??
men det märktes inte i trav. på hemvägen gick vi upp för ett lite dike, och då märktes det igen..
lät henne vila några dar, provade gå med henne i en uppförsbacke utan problem.. så jag gissade på nån sträckning.
men nu är det tillbaka igen.
Har nån haft nån liknande erfarenhet? hittade inte nån annan tråd.
jättetacksam för svar
inga svullnader i benet, gör inte ont om man trycker heller.
ponnyn har ganska svag rygg, inte mycket riden nu men har haft föl tidigare (riden innan dess).
märkte av detta en gång i vårsomras, hon verkade lite halvlat i trav och då jag lyfte galopp kändes det konstit, hon galopperade på 3 ben ??
men det märktes inte i trav. på hemvägen gick vi upp för ett lite dike, och då märktes det igen..
lät henne vila några dar, provade gå med henne i en uppförsbacke utan problem.. så jag gissade på nån sträckning.
men nu är det tillbaka igen.
Har nån haft nån liknande erfarenhet? hittade inte nån annan tråd.
jättetacksam för svar