VippeViper
Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp just nu. Jag har precis skaffat häst och vet inte riktigt om allt detta med skador och så vidare. Min häst mår bra men sällskapshästen som jag har i hagen är halt när han travar. Han har inte ont när han går i vanliga fall men det kan komma lite till och från. Annars är han en helt underbar och pigg häst. Det jag undrar är om det är det är elakt att låta honom gå i hagen och bara vara som sällskap?
Tanken var att han skulle bli en extra ridhäst men när han haltar så rider jag honom absolut inte. Jag har fått låna honom av en annan kvinna (någon som inte bryr sig så mycket). Hon berättade att denna häst har haltat till och från i 1 ½ år och hon har ingen aning om varför. På grund av att jag ser på honom att han inte fått någon kärlek på de senaste åren så har jag jätte svårt att lämna tillbaka honom. Hur illa är det att ha honom som sällskapshäst?
Tanken var att han skulle bli en extra ridhäst men när han haltar så rider jag honom absolut inte. Jag har fått låna honom av en annan kvinna (någon som inte bryr sig så mycket). Hon berättade att denna häst har haltat till och från i 1 ½ år och hon har ingen aning om varför. På grund av att jag ser på honom att han inte fått någon kärlek på de senaste åren så har jag jätte svårt att lämna tillbaka honom. Hur illa är det att ha honom som sällskapshäst?