Halt igen 4 månader efter TTA-operation

Lotus

Trådstartare
Min hund opererades på lucia med TTA-teknik då korsbandet gått av, och sedan dess har allt gått bra. Röntgen gjordes för två månader sedan och allt såg bättre ut än veterinären trodde. Sjukgymnasten har gett beröm och hunden verkar ha repat sig bra.

Tills igår kväll. Helt plötsligt, utan anledning, blir han lika halt som innan operationen och jag blir så rädd att jag knappt vågar andas. Nu ska vi röntga på fredag igen men jag försöker förstå - vad kan ha hänt, när allt såg så bra ut, och inget trauma finns med i bilden?

Hunden har artros i samma knä men det är inget som direkt märks på honom mer än att han är väldigt stel, och veterinären tvekade inte att rekommendera operation trots artrosen.

Är det möjligt att senan lossnat från nya fästet såhär fyra månader efter operationen, när allt gått så bra, eller vad kan ha hänt? Det känns som en evighet till fredag.

Sv: Halt igen 4 månader efter TTA-operation

De kan ju vara något helt annat, men med maximal otur så kan det släppa/gå sönder. Det kan vara väldigt många olika saker, t ex öm klo, sten mellan trampdynorna eller sträckning. Håller tummarna för att allting ser bra ut på röntgen på fredag.

Röntgen visar att allt ser bra ut efter operationen och den är nu "slutbesiktigad" och godkänd :-)
Hältan gick över efter några dagar och det måste varit antingen en mjukdel eller artrosen som gjorde akut ont.
Hopp om att få några månader eller kanske ett år till ihop :)

Så bra att allt var och är ok nu. Hoppas det håller i sig länge.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 754
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 505
Senast: Sassy
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V