Halt hund!

A

aenglah

Min ena tik, 1,5 år är halt :(

Jag har kännt igenom hela benet och verkligen tryckt men hon har inte visat ett enda tecken på obehag.

Det som är lite speciellt är att hon vill ju gärna busa med min andra och då använder hon det "onda" benet. Men så fort det inte är bus eller så, så hoppar hon fram på tre ben.
Kan det vara adrenalinet då hon leker som gör att hon använder benet?

Vi har avaktat några dagar då hon nästan legat i bur hela dagarna men det har inte blivit någon förändring.

Veterinärtid är bokad. Så det är väl bara att hoppas att det inte är något allvarligt. :(

Sv: Halt hund!

Hoppar och busar den mycket? Det kan vara nån muskelsträckning eller ledbandsskada. I lekens virvlar så tänker nog inte hunden på att det gör ont. Jag är ingen veterinär, men skönt att du ska dit. Nåt galet är det ju så klart. Men tror inte det är nåt farligt i alla fall.

Sv: Halt hund!

Hon hoppar och busar så mycke hon kan.
Därför har hon fått vara i buren de två senaste dagarna.
När vi sover så sover hon med oss men annars är det extremt svårt att få henne att ta det lugnt.

Ja hoppas verkligen inte att det är något allvarligt =/

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 055
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 057
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 550
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 765
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka