Halt hund vad kan det vara?

Diabetikern

Trådstartare
Har just kommit tillbaks från en promenad med mina 2 hundar och den ena är just nu rejält halt men jag kan inte hitta nånting.

Hon var inte halt när vi gick ut utan det var precis som om hon trampat på något.
Det är höger framtass och jag har inspekterat och känt noga men hittar ingenting alls. Ingen värme, inget sår inget främmande föremål som inte ska vara där.
Det var en lugn promenad. Inget hopp och farande då vi hade koppel och befinner oss i staden.
Tänkte ge det någon timma till så min vetrinär hinner komma igång innan jag ringer (lediga mornar så vill han inte bli störd i onödan så man ringer inte förrens vid lunch och jag ringer hellre till han än till distriktarn)

Tänkte kolla under tiden här om ni har någon ide vad det kan vara. Hon stödjer på den av och till men det r bara när hon står still. Det är knappt hon sätter ned den när hon går.

Sv: Halt hund vad kan det vara?

Kan hon har brutit en klo? Den kan hänga kvar i pulpan. Kolla försiktigt för det kan göra jätteont. Om pulpan går sönder kan det blöda en hel del.

Ett annat alternativ är att hon fick upp en sten mellan tårna. I så fall bör hon sluta halta, eller åtminstone halta mycket mindre, på ett par timmar.

Hur har det gått? Har du varit hos vetten?

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 872
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja bolla lite tankar med er. Jag har en Malinois hane, unghund på 10mån. I torsdags kväll tyckte jag att han gick...
Svar
17
· Visningar
3 078
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka