Halt eller inte

MoonFlight

Trådstartare
Hade veterinären ute för gårdsbesiktning idag och det gick inte så bra.
Vid longering var han halt någonstans mellan 0,5-1 grad på höger bak. Ska till kliniken om 2 veckor för röntgen och ombesiktning. Hon böjde honom inte då hon inte tyckte det var någon idé eftersom han var halt.

Han är importerad från Polen 30/6-09 och har sedan dess stått eftersom jag ville att veterinären skulle kolla igenom honom, dock longerade jag ett par min dagen efter han kom.

Undrade bara om någon kunde vara snäll och kolla på filmen och se om han ser halt ut då också så jag vet ifall han var halt när han kom eller om han lyckats halka på betet (vilket jag hoppas på).

http://www.youtube.com/watch?v=gGdzumBj7GI

Säg gärna vad ni tycker hur han ser ut i övrigt också, han är lite tunn men ätit upp sig lite nu. Vill gärna ha tips på vad för foder jag ska ge nu för att få honom att få lite mer hull men helt inte så mycket energi så han blir mer laddad än han redan är.

Kan tillägga att han är f 05, hanover/polskt halvblod ca 167-168 cm.

Sv: Halt eller inte

Jag tycker han ser halt, eller rättare sagt oren ut och definitivt höger bak.

/B

Sv: Halt eller inte

jag ser inte att han är halt. kankse lite ofråsh. Men pigg o glad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen i fråga har en muskelbristning på en bröstmuskel. På samma sida är en ryggmuskel (Serratus) överansträngd och osteopat menar att...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 238
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka