Hälsning utan spö!?!

W

whitetrash

Rider inte med spö längre av olika anledningar, och jag tillhör dem som absolut inte kan komma in på banan utan att hälsa på domaren.

Nu tänkte jag bara höra hur man brukar göra, gör man en dressyrhälsning och släpper ner handen och nickar, eller kan jag lyfta handen och ta tag i skärmen och nicka?

Finns det rekomendationer? Eller gör man som man känner för?

Sv: Hälsning utan spö!?!

du får välja, vanligast är att man släpper ner handen som en dressyrhälsning!

Många höjer handen med spöet och nickar (dålig förklaring...) när de hälsar på domaren.
kanske känns konstigt utan spöet..

Jag hälsar genom att ta tag i skärmen och nicka. Tycker att det ser mest "hoppaktigt" ut... Men det är vad man själv tycker är enklast... :angel:

En fråga: När på banan ska man hälsa? Är det när man fått startsignal eller direkt när man kommer in? Har glömt bort det :confused:

Ellen

Jag brukar försöka få ögonkontakt med domaren, och sedan bara nicka, inte stanna eller så.. Fast det beror ju på vilken klass man tävlar i.

Jag brukar försöka få ögonkontakt med domaren, och sedan bara nicka, inte stanna eller så.. Fast det beror ju på vilken klass man tävlar i.

varför beror det på vilken klass? Jag hälsar alltid på samma sätt oavsett om jag tävlar 90 eller 110. Och kommer garanterat hälsa på samma sätt även när jag tävlar 130 :p

Jag är också en av dem som hälsar med spöet. Men eftersom jag aldrig kan vara normal och göra som alla andra, så brukar jag knacka till med spöet på skärmen eller kanten på hjälmen om det inte är ngn skärm.
Och ja, jag har missat och prickat mig själv i nyllet... :angel:

Jag tror banne mig inte jag skulle klara av att tävla utan spö?!
Jag har fått beröm för att jag kan koncentrera mig till 100%, och jag har finslipat den tekniken genom att ha "procedurer". Och min procedur "nu börjar tävlingen" är just när jag hälsar. Så utan spö skulle jag väl knocka mig själv i ansiktet med handen eller ngt...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 682
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: swemale
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 749
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar