Hälsingerallyt 2011, vilka skall med? :)

-Catherine-

Trådstartare
Nu har träningen inför årets rally satt igång på allvar, i år SKA jag och lilltösen delta!

Är det ngn fler bukare som hakar på? :D

*årtal ändrat /mod*

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hälsingerallyt 2010, vilka skall med? :)

Vad innebär Hälsingerallyt? Är det 2011 det ska stå :P
Har hästarna på sommarbete utanför Söderhamn, och letar efter tävlingar i Gävleborg/Hälsingland/Dalarna, men hittar få.
Vilka tävlingar kommer gå i år? :)

Sv: Hälsingerallyt 2011, vilka skall med? :)

Jag fundrar på att vara med i år också, men har aldrig varit i Hassela. Hur ser vägarna ut för oss som kör häst? Och möjligheter till camping?
Har förr haft med mej medhjälpare, men blir utan i år, så känner mej lite tveksam att åka själv, men ska fundera på saken. Vore ju lite kul, ju närmre det kommer ju mer sugen blir jag att köra även detta år. Hästen gillar det vet jag. Har nyss satt igång honom, har varit för mycket snö i vinter för att kunna träna, frågan är, om han hinner komma i form, men det hoppas jag. Han ser i dagsläget ut som en fet valross! Övertala mej någon, så kanske jag kommer fast jag inte har medhjälpare (jag kan f*n inte backa med transport, nån måste hjälpa mej):crazy:

Vad skoj med fler som vill vara med :)
Du och jag kan ju hjälpas åt, jag är också ensam eftersom min kamrats ponny fick akut fång i början på veckan så att nu är rallyt inställt för hennes del. Trist som tusan, men jag vill vara med iaf.

Jag kan backa ditt släp åt dig :)

Friskt vågat hälften vunnit .Hade massor med likadana tankar som dej första g jag startade ,startat 4 gr och det har alltid varit körbart med mina olika giggar (tulingigg tidaholmare och nytillverkad ).Första året var jag bekymrad och ville ha medhjälpare nu senare tycker jag det är bättre att vara själv förutsatt att det inte är en förtjusande Q på det trånga sätet .Det finns massor med folk som kan hjälpa till om det behövs.

Senast ändrad:

Lite sugen är jag faktiskt! Kan ni ge exempel på vad man brukar göra på stationerna/tävlingarna?

Jag tycker också det verkar spännande, men som Anna frågade, exempel på vad man ska utföra på stationerna!
Tycker dock att det var lite dyr avgift för det hela...

Jag har aldrig kört förut så jag är dåligt insatt i vad som utförs på stationerna tyvärr. Det går nog att ringa och fråga, annars får man ta det som en överraskning :p
Rallyt kostar en slant, helt klart...men jag tror att man kommer att tycka att det är värt det i slutändan :)

Oftast är det varianter på brukskörning/ridning samt frågesporter bollkastning från hästrygg/vagn mm. Själv kör jag gamla giggar o liknande och hoppar över en del stationer som jag anser inte passar mitt ekipage ,jag kommer bland dom sista i poäng men har roligt ändå .800 kr för två dag med lunch, hagar + organisation tycker jag inte är mycket pengar för det .

med tanke på att du bor i umeå ta med dig några kompisar och starta ,sen startar ni ett eget i umeå nästa år.

kl

Nu har jag äntligen bestämt mej, vi åker till Hassela : ) har lyckats lura med mej en väninna och hennes körhäst också, så helt ensammen blir jag inte. Ska bli så roligt :) Ja förmodligen behöver vi hjälp med att backa transporten, ifall den skall parkeras nånstans. Vi är lika dåliga på backning med transport båda två :o. Men lovar att öva tills i juni.

Nån som vet var man kan köpa ett bra regnkörtäcke till ponny i storlek runt 105-110? Vill helst ha ett sånt med oss, ifall det skulle regna i år. Vi har ju haft sån tur att det varit kanonväder de senaste två åren på rallyt.

Och nån som vet om det går bra att tälta lixom tidigare år i anslutning till hästrallyt?

Vad skoj att ni blir med :D

Jag vet faktiskt inte hur det ser ut med campingmöjligheterna, men det borde gå alldeles utmärkt att ringa och fråga om de nu inte uppdaterar hemsidan med den informationen framöver. Jag har inte bestämt mig själv för hur jag skall bo som, men det löser sig nog på ngt vis :)

Backningen av transporten skall du inte oroa dig för, det ordnar sig!

Åh ska bli så roligt :laugh:, vi försöker köra korta sträckor nästan varje dag, och ska ta någon längre runda också för säkerhetsskull, för att kolla av kondisen. Så jag hoppas vi är i någorlunda form tills det är dags.

Hoppas fler åker : ) man behöver ju inte ta tävlingen på blodigt allvar, det är roligast att bara delta och se om man klarar det : ). Bäst är nog maskeraden :D Undrar bara vad man ska klä ut sej till i år, det är lite dåligt med fantasin. Vi ses där!

*suck*

Min lilla tjej har fått en otrevlig hålvägg i en bakfot och är i skrivande stund halt...det ser dystert ut för oss gällande rallyt :(

Men vad trist! :cry: Hoppas hästen tillfrisknar. Du kan inte få låna någon häst till rallyt? Men hoppas ändå att det ordnar sej på nåt sätt. Tröstkramar till dej

Ja, det känns skittråkigt verkligen :(
Inte kan jag ha tofflor på henne bak heller för inte ens de i minsta storlek passar på hennes yttepyttesmå bakhovar. Fast frågan är om det ändå skulle hjälpa med tofflor...

Har ingen som jag kan låna ponny av heller, för den enda körponnyn som finns i min bekantskapskrets som jag ev hade kunnat låna har fått fång så den är för stunden i sämre kondition än min lilla tjej.

Jag verkar få nöja mig med att komma och titta på er andra...(och ev backa transport :p)

Liknande trådar

Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
6 100
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 142
Senast: Åsa A
·
Relationer Jag känner att jag behöver lite perspektiv och lite fler infallsvinklar på den situation som uppstått i mitt liv - och Buke brukar ju...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
21 148
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar