Halsinflammation

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare bbajjskorv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 651
B

bbajjskorv

Det är så att min ponny har fått halsinflammation, symptom hosta, snorig, rinner i ögonen, svullna körtlar. vet. kollad.
Distriktsvet. skrev ut Fabrol och Hippotrim, slemlösande.
Ges dagligen i 5 dagar.
Min fråga är om jag kan rida henne eller om jag ska vänta tills hon är bra igen. Hon hostar på kvällen inne i stallet, så är nog bra och ha henne ute så mycket som möjligt.
Ska jag rida som vanligt (antagligen lugnare, ingen kondition eller ansträngande) eller ska jag skritta och promenera med henne.

Tack! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 635
Senast: lirco11
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 924
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 023
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 173
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka