Halsband på innekatt/kattunge-bu eller bä?

Nikkis

Trådstartare
Ja....Bör(kan) man ha det?

Jag tycker att det är himla sött på lilla Rocky med ett fint litet halsband(utan pingla) på honom:p

Så vitt jag vet så finns det inget här hemma som han kan fastna i pga. av halsbandet(eller utan för den delen heller).

Så,vad tycker ni mer kattvana bukare om den tanken?
Jag kommer givetvis se till att halsbandet växer Med honom;)

Sv: Halsband på innekatt/kattunge-bu eller bä?

Jag har halsband främst på mina utekatter för att kunna lämna telefonnummer osv. Men även på kattungarna när de är utomhus och man är med för de kan ta sig in överallt och "försvinna". Då kan det vara bra att höra dem - på de små har jag pingla. Det har jag däremot inte på mina vuxna katter.

Utöver det ser jag ingen anledning till att ha halsband. Kan tom ta av dem när de är inne ibland. Halsbandet ska sitta så pass löst att de glider ur eller kan ta sig ur det om de skulle fastna.

Okey,men jag Kan alltså ha den på utan ngn större fara?

Hur många fingrar ska jag kunna få in då?

Ja du kan absolut ha det på.

Jag brukar dra på halsbandet över huvudet. Går det utan att det är otrevligt för katten (ja lite ska det ju ta emot men inte mycket ;)) så är det lagom. Sen brukar jag känna på det ibland genom att kroka i fingret och dra det lite lätt framåt så att jag känner om det är påväg att åka av om missen "hjälper till" - för det gör de ofta - då vet jag att det sitter bra.

Du ska kunna ta av och på det utan att knäppa upp det, utan att det ska göra ont eller sitta hårt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 855
Senast: EmmaBovary
·
Katthälsa Katten är mycket kring fötterna, andra gånger ligger han på golvet och sover och eftersom han är svart så syns han ganska dåligt i skumt...
2
Svar
31
· Visningar
6 292
Senast: lahsd
·
H
Övr. Katt Har en ca 1,5 årig, kastrerad hankatt som jag omhändertog förra hösten. Då jag bor så att han tvingas vara innekatt börjar jag nu märka...
Svar
6
· Visningar
2 031
Senast: lil-sis
·
T
Övr. Katt Jag var inne i en djuraffär och köpte ett sött litet halsband med en bjällra på så att man kan höra var den lilla rackaren befinner sig...
Svar
7
· Visningar
2 240
Senast: Ninis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama