Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hör väl till vanlig hyfs att man hälsar på någon man tänker sig att umgås med?
Ingen som helst skillnad på människa och djur i den frågan tycker jag, det är bara fullständigt självklart.
Och jag skulle inte heller låtit tjejen få ta hand om min häst, aldrig i livet. Visar man så lite intresse för individen som är hästen ifråga att man inte ens hälsar, då får man inte förtroendet att ta hand om henne/honom.
Jag både Hälsar på mina hästar samt talar om vad som ska hända eller hur vädret är ute och frågar om dom mår bra och är dom missnöjda med något så tar vi det också
Mia
På många ridskolor uppfostras eleverna att bestämma över hästen, att de ska visa hästen vem som bestämmer, att de ska säga ifrån.
Man ser då hur alla de som aldrig har fått bestämma själva blir små tyranner som kräver allt möjligt av hästen och pisken åker fram så fort hästen inte gör vad de vill, att det sedan beror på att ryttaren gör fel spelar ingen roll för allt de har i huvudet är att hästen ska lyda