F

frid

Hej, fick idag tag på kanonfin kornhalm som är pressat idag. Har inte fått på sig en droppe regn. Det är storbalar på cirka 120 kg och jag fick betala 83 öre per kg. Är det ett bra pris? Jag tycker själv att det var jättefint och visserligen fick jag åka en bit för att hämta balarna men jag tror det är värt det. Vad tycker ni om priset?:)

Sv: Halm

*Puttar upp* Ingen som har vana vid halmpris? Är 83 öre per kg ett vettigt pris som jag har betalat?

Vet inte vad kg-priset ligger på.

Har köpt jättefin havrehalm under vintern. 150:- per rundbal. Ingen aning om vad de väger, men gissar på att jag gett runt ca 1:-/kg

För mig som använt halmen som foder så har den varit extremt billig tycker jag.

/M

Använd inte horn eller råghalm till häst, de långa taggiga "spröten" på kornhalmen rivs och kan orsaka skador. Likadant med råg+att visa hästar kan få en allergiraktion med fångsymtom.

Har haft kornhalm i många år och inte alls märkt problem med det, "Peppar, peppar....", men jag har däremot också lärt mig en gång i tiden att man absolut inte ska ha råghalm till häst just för att de kan äta av den och att det inte är bra.

Ja, ja minsann! Här nere i södern så har de första fälten börjat att skördas!:D När jag bodde i Norrtälje så sa jag alltid att allt är cirka tre veckor senare i den trakten än här i skåne på vår, sommar och vi har även sommar tre veckor längre ungefär på hösten.:banana:

Oj det tycker jag var dyrt!
Jag har aldrig betalat mer än max 40 öre kilot för halm och då havre eller rågvete halm och det har då varit i småbal, rundbal är ju normalt sett billigare men det vill jag inte ha eftersom jag isolerar runt hö´t med halmen.
Jag ger inte ens 1kr/kg för hö på rundbal, rundbalarna ligger på ca 120-150 kg/bal och jag betalar 100 kr balen.

Senast ändrad:

Nä precis, jag betalar vad det kostar dem att göra.
de har så stor gård så de ynka balar jag hämtar är en piss i havet för dem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Bakgrunden är följande: Jag behövde lite murbruk och ringde en firma med butik som är återförsäljare för det jag ville ha. Just det...
2
Svar
30
· Visningar
2 900
Senast: vilde
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 459
Senast: athena
·
Foder & Strö Hästen är vintertid åt det svårfödda hållet om man jämför med tabellerna. Jag tycker inte hon är särskilt svår men hon ligger på en hel...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 278
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar