Halm som dammar!

Sanette

Trådstartare
Jag har fått hem min halm nu.Det är storbalar. Den såg väldigt gul och fin ut. Men när jag skulle börja strö med den så dammade den mer än vad vår halm brukar göra. Den luktar absolut inte mögel eller så. För det hade jag både sätt och luktat i sådana fall. Men dammet känns ju inte så hälsosamt. Vad kan det bero på att de dammar så? Någon annan som har fått in liknande halm i år? Mycket tacksam för svar!:bow:

Sv: Halm som dammar!

Man kan lämna in halm och göra en hygienanalys på den för att se om det är mögelsporer eller liknande som finns i den.Är det det så finns det risk att de i luftfuktigheten börjar "gro" till vegetativa celler igen.

Här har vi inte fått in halm ännu.....är rädd att det kommer att regna bort....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka