Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Inne på sitt hotellrum vaknade Cirkus med ett ryck, något hade väckt henne. Hon insåg att hon måste ha somnat ifrån TVn som nu stod på och visade myrornas krig. Hon sträckte sig mot fjärrkontrollen, men något fick henne att hejda sig. Ju mer hon tittade bort mot TV-rutan desto mer och mer fascinerad av de mönster som framträdde blev hon. Hon reste sig upp gick fram mot TV och sträckte fram händerna…

They´re Here….

I nästa stund drogs Cirkus in i TVn och försvann….

Cirkus var Ängeln

Röstlista dag 4
13:59 Lobelia röstar på FiaM
15:43 FiaM röstar på LenaH
18:29 Lobelia ändrar röst till LenaH
18:34 Mammas röstar på LenaH
19:12 cirkus röstar på LenaH

19:49 Snurrfian röstar på LenaH
Shaggy röstar på LenaH
LenaH röstar på LenaH...

LenaH lynchades
Ulveländet käkade Cirkus...

Ajdå, inte bra med Cirkus men vi fick åtminstone en ulv.

@LenaH Hur ska jag nu kunna lita på dig igen? Borde insett från början att man kan inte ha den kostymen och vara god. Enligt den teorin så borde mamsen också vara ulv förståss, hennes avatar är nästan lika skrämmande.

Jag börjar känna att jag har varit extremt enkelspårig i min jakt på FiaM. Det finns ju en spelare till som är väldigt annonym som glider med, som har rätt många inlägg men de flesta innehåller ingenting. Det är mycket röstlistor, ett antal ”jippi en ond åkte ut”/”bu en god åkte” och en hel del mer eller mindre ot.
Mammas är jag fundersam, varför ger hon sig på Shaggy?
Kan Mammas vara siaren och ha siat FiaM som god och siktat in sig på att syna någon annan? Eller är det bara vad hon lyckats resonera sig fram till? Ingen som varit med i diskussionerna tycks egentligen ha koll på oss. Om nu inte koppen har något i kikaren, men hon är mest underlig.
Den här tanken är ju inte konstig alls. Varför driver hon den inte vidare. Jag börjar tro att hon är den där ulven som försökte kasta bränsle på brasan.
Det är mest en känsla och som du ser av sista meningen i inlägget så inser jag att det inte går ihop att du och koppen är onda tillsammans. Det är mest att du biter dig fast vid en kopierad röst som den enda motiveringen jag kan hitta, men du kanske kan förklara närmre. För mig är den kopierade rösten bara en liten del och jag vet inte om det räcker för en röst direkt.
Det här kommer som svar på inlägget Lilltess gjorde när satte både Lilltess och Koppen åt det onda hållet. Den "sista meningen i inlägget" går ut på att de inte kan sitta i lyan tillsammans här kan de helt plötsligt inte vara onda tillsammans. Det där med fåret verkar helt ha fallit ur Lobelias minne.
Men varför skulle man som besserwisser vilja ställa en så vag fråga? Om jag varit besserwisser hade jag ställt frågor typ "är xx ond", åtminstone så här i början så att jag har något att gå på. Det är möjligt att det finnas undantag senare i leken och specialfall. Det är mycket värt att få svaret "nej" på en sådan fråga också.
Du får gärna förklara varför en fråga av den typen ( är en av dessa tre ond) skulle vara bättre, särskillt vid första natten som här, när informationen är milt uttryckt sparsam.
Lobelia är märkbart störd över att Besserwissern skulle kunna ställa en ospecifik fråga. Den eventuella frågan pekar ju inte bara mot FiaM utan även mot just Lobelia.
Om vi tittar på gårdagen så röstade hon först på FiaM och bytte sedan till LenaH. Varför byta med en så svag motivering? Det var ju inte direkt något konstigt i att misstänka FiaM

Shaggy
Har jag varit inne lite på innan att hon är ond, mest en känsla och att hennes inlägg mest går ut på att försvara sig själv. Såklart ska man få försvara sig om man tycker något blivit fel, men tycker inte jag har sett så mycket annat utöver det. Sedan kan man ju undra om koppens röst på shaggy var för att hon visste något eller om det var en hämndröst.
Lobelia
Har jag hållit som god fram tills nu, hon får va neutral mot ond. Min teori om att hon satt i lyan med koppen rasade ihop ganska snabbt eftersom koppen visade sig vara besserwisser. Dock så tycker jag fortfarande att hennes röst på mig är lite underlig.
Cirkus
Kommer med tankar och funderingar som är väldigt bra. Jag har hållt med i vissa funderingar, cirkus känns god.
Mammas
Skrev igår att jag höll henne som misstänkt. Vill inte säga att hon är ond men farlig. Hon ser sånna småsaker som ingen annan ser och går på hårt tills hon fått sin vilja igenom. Jättepositivt men OM hon är ond är det inget bra
Snurrfian
Snurrar på och kommer med tankar och funderingar, är inne på oss som röstade på koppen, inget konstig med det. Tycker snurrfian letar onda. Neutral mot god
LenaH
Nu när jag sitter och skriver kommer jag på mig själv att jag inte lagt så stor vikt vid hennes inlägg, ska läsa igenom som en gång till. Kanske för att min känsla sagt att hon är god, men känslan kan ju inte säga allt
FiaM
Känns lite försiktig och inte gjort något som sticker ut, möjligtvis om hon är ond och förstått att koppen
var besserwisser, och därför röstat på henne. Hon får vara neutral än så länge.
Slutligen ett annat inlägg som jag ser som intressant. Lilltess godförklarar här Cirkus och LenaH till det kommer att säger att hon sett Lobelia som god och så anser hon att Lobelias röst på henne själv är lite underlig. Det här ser jag som ett inlägg där Lilltess försöker tala om för lyan vem hon egentligen är.
Det är lite tunt men för mig känns det som sagt som att hon kunnat flyta med lite väl mycket.

Med teorin från @Shaggy i färskt minne kommer Lobelias velande om LenaH upp för mig. Hon ville inte att enaH skulle vara ond, för hon har alltid varit god, yada yada. Kan det vara ett försök att bortförklara att hon inte misstänkt LenaH?

Jag funderade även över Lilltess röst på Lobelia när det var klart att Lilltess skulle åka, var det ett försök till alibi? Eller ah, vet inte hur givande det är att resonera kring det, för det kan ju lika gärna vara ett fårs försök att kasta misstankar mot en god, men det är saker kring lobelia jag funderat över under lekens gång.

Jag funderar även om cirkus kunde verka så säker för att hon faktiskt var det. Rent potentiellt kan hon ju ha förhindrat käk två nättter, på andra personer än sig själv, och då är det inte så märkligt om hon känner sig säker. Men jag vet inte om jag riktigt vågar lita på det ännu, måste kolla lite närmare på hennes inlägg och kronologin för det.

Shaggys långa post om mig får mig att fundera, varför kasta sig över mig.

Givetvis har vi alla gjort skumma saker, alla val blir ju inte alltid så logiska i efterhand. Jag bytte mål för min röst efter att ha insett att jag halvt omedvetet inte ville se Lena som ond och därmed undvek att rösta på henne, när man blir mer van att spela lär man sig säkert att bortse från detta man kommer till slut ha varit ond och god ihop med de flesta. Är det skumt att byta mål för omröstningen borde vi röstat ut masen för länge sedan. Om det är en svag motivering är en bedömningsfråga. Det hade knappast hänt så mycket i spelet som kunde trigga mitt byte, tror inte någon hunnit rösta mellen min första och andra röst och inte mycket skrivet heller.

Resonemanget kring Besserwisser är ju givetvis för att jag själv inte kunde inse poängen att i ett tidigt stadium veta om en av 3 är onda. I efterhand (precis nu ;) ) har däremot kommit på en utmärkt anledning får man svaret nej har man helt plötslig flera som är goda (eller möjligen ett får) vilket ju är lysande. Ställer man fler sådana frågor så har man snabbt ett gott hum om vem som är goda och onda, men det är bättre en bit in i spelet när man har lite bättre koll på vilka man ska fråga om. Hade någon svarat detta hade jag köpt det direkt. Det bekymrade mig inte direkt att bli misstänkt av en sådan sak, alla måste rösta på någon och vill man kan man alltid hitta någon röst som går att motivera som konstig.

Angående Lilltess så förstod jag mig inte riktigt på det, tolkade det som nybörjarpanik, som jag skrev då så var jag rädd att jag chansade fel och att hon kunde vara en ängel eller så. Det var dock en panikreaktion som i mina ögon ringde ond och jag aggregerade på det. Alla signaler att tala om för någon vad man är kan tolkas av alla, man blir liksom inte mer eller mindre observant beroende på roll. Att i det läget försöka hinta om att man är ond låter som att gräva sin egen grav men om det var en hint kunde det ju lika gärna vara riktat mot shaggy i lyan.

Nu till mina funderingar på varför Shaggy ger sig på mig, kan det vara så att hon sitter i ett desperat läge och vet att det är en siare där ute som mycket väl kan ha fått korn på henne i nattens sia (eller kommer att få det i morgon) och hon slår i förebyggande syfte? Om FiaM åker ut så ligger hon som nummer två på mångas lista dessutom. Jag har inte mycket mer att komma med på Shaggy än jag och andra pekat på tidigare och det är upp till var och en att värdera vem de tror på, men för mig har seglat upp som en starkt misstänkt utifrån ovan.

Lobelia röstar på Shaggy

Och nu Ikea, Börjes och ridlektion, hinner förmodligen kika in under dagen och troligen en liten stund strax före DL inte hundra så jag röstar nu.

Resonemanget kring Besserwisser är ju givetvis för att jag själv inte kunde inse poängen att i ett tidigt stadium veta om en av 3 är onda. I efterhand (precis nu ;) ) har däremot kommit på en utmärkt anledning får man svaret nej har man helt plötslig flera som är goda (eller möjligen ett får) vilket ju är lysande. Ställer man fler sådana frågor så har man snabbt ett gott hum om vem som är goda och onda, men det är bättre en bit in i spelet när man har lite bättre koll på vilka man ska fråga om. Hade någon svarat detta hade jag köpt det direkt. Det bekymrade mig inte direkt att bli misstänkt av en sådan sak, alla måste rösta på någon och vill man kan man alltid hitta någon röst som går att motivera som konstig.
Fast om vi ska vara helt ärliga har du ju fått svaret på det redan 6 minuter efter din post. Du upprepar mer eller mindre frågan och får svaret igen.
Men varför skulle man som besserwisser vilja ställa en så vag fråga? Om jag varit besserwisser hade jag ställt frågor typ "är xx ond", åtminstone så här i början så att jag har något att gå på. Det är möjligt att det finnas undantag senare i leken och specialfall. Det är mycket värt att få svaret "nej" på en sådan fråga också.
Ja jag vet inte men kan se en anledning. Om man får nej på den frågan har man direkt kunnat godförklara 3 personer. Frågan är om Koppen tänkt på det sättet. Jag skulle kunna göra det även om det innebär en risk att man egentligen inte vet mer efter än före.
@Lobelia jag tar det igen om du missade mitt inlägg
Här är ovanstående inlägg citerat
Det är en risk men om man vinnner högvinsten har man fått reda på det viktiga om 3 roller om man förlorar får man iallafall veta att minst 1 av 3 är ond.

Nu till mina funderingar på varför Shaggy ger sig på mig, kan det vara så att hon sitter i ett desperat läge och vet att det är en siare där ute som mycket väl kan ha fått korn på henne i nattens sia (eller kommer att få det i morgon) och hon slår i förebyggande syfte? Om FiaM åker ut så ligger hon som nummer två på mångas lista dessutom. Jag har inte mycket mer att komma med på Shaggy än jag och andra pekat på tidigare och det är upp till var och en att värdera vem de tror på, men för mig har seglat upp som en starkt misstänkt utifrån ovan.
Nja fast helt ärligt så kan ju siaren försökt sia mig väldigt länge. Varför skulle jag bli så oerhört orolig just nu? Så orolig så jag försöker få alla att inse att den jag satte som relativt säker god igår nu sätts som ond (logik någon?).
Angående att jag skulle ligga som nummer 2 om FiaM åker och är god så är det väl rätt enkelt att konstatera att samma sak skulle gälla angående dig eller snarare ännu mer eftersom det är en sådan rejäl kursändring.

Är det bara jag som fortfarande är osäker? :arghh: Det känns som att jag har minst två möjliga personer på varje roll... :banghead:

För att vara på den säkra sidan så min röst räknas, jag hoppas hinna in senare också men man vet aldrig.
Snurrfian röstar på Lobelia för det har känts lite märkligt hela tiden men idag föll det på plats, dels med det Shaggy skrev som bekräftade det jag trodde dels med FiaMs osäkerhet.

Lika bra att rösta nu.
Enligt ovan samt med tanke på FiaMs osäkerhet. Hade hon varit ulv hade hon raskt hängt på Lobelias röst på mig.
Shaggy röstar på Lobelia

För att vara på den säkra sidan så min röst räknas, jag hoppas hinna in senare också men man vet aldrig.
Snurrfian röstar på Lobelia för det har känts lite märkligt hela tiden men idag föll det på plats, dels med det Shaggy skrev som bekräftade det jag trodde dels med FiaMs osäkerhet.

Snurrig som vanligt igår verkade du inte tycka jag var så skum, då höll du 2 andra som skummar än mig ;)

Om jag skulle jag göra samma lista skulle den se ut så här:
Cirkus-Mamma-Lobelia-Shaggy-FiaM-LenaH

Jag börjar bli allt mer övertygad om att LenaHs första dags röst var en alibiröst... De som möjligtvis lurar till det för mig just nu är Lobelia och Shaggy...

Nåja det spelar ingen större roll om jag ryker, ni kan ta Shaggy nästa gång.

Snurrig som vanligt igår verkade du inte tycka jag var så skum, då höll du 2 andra som skummar än mig ;)

Nåja det spelar ingen större roll om jag ryker, ni kan ta Shaggy nästa gång.
Igår hade jag inte riktigt lika bra koll... ;) Dessutom tvekade du igår när du röstade och det fick en del att falla på plats och när sedan Shaggy skrev det hon skrev så föll allt på plats för mig! :D

Förlåt min frånvaro, lite hektisk dag med födelsedagsbarn här hemma. (Dvs städning, fika och bygga lego :p)

jag kommer tyvärr inte att prestera så mycket mer idag, är rätt slutkörd. Men efter shaggys inlägg har jag funderat över lobelia, och det känns som att det är bra om goda håller ihop, och efter den senaste utvecklingen lägger jag min röst med de jag för tillfället tycker känns mest goda, dvs snurris och shaggy. Därför: mammas röstar på lobelia

Det känns dessutom som att det borde finnas utrymme att leta upp den sista om det visar sig att lobelia inte var ond. Och det borde inte vara mer än en kvar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka