Halloweenparty!!! (Ulvlek)

@cirkus Jag måste nog missat att du satt Snurrfian åt det godare hållet, vad får dig att göra det? :)

Mest beror det på att vi har väldigt samma tankar runt de som vi tror är onda, ffa LenaH.
Även hennes förstaröst på lilltess gör att hon kan luta över en smula på goda sidan. Sen så att hon snabbt släppte misstankar mot mig som hon hade första dagen gör att jag tror att hon förstått var jag står. Och med det sagt så håller jag henne som god.

Hennes röststatistik, Idahoe - Lilltess - Lilltess, är som jag ser det riktigt bra då vi vet att Lilltess spelade för den onda sidan
Fast vad säger en röst på Lilltess egentligen? Om hon inte lyckats meddela sig till lyan så visste ingen annan av de onda vilken roll hon hade.
För mig känns det som om du vill godförklara Lobelia via röststatestik för att din ser liknande ut.

Fast vad säger en röst på Lilltess egentligen? Om hon inte lyckats meddela sig till lyan så visste ingen annan av de onda vilken roll hon hade.
För mig känns det som om du vill godförklara Lobelia via röststatestik för att din ser liknande ut.

Visst, det kan vara så att lyan inte visste om att Lilltess var fåret. De kan ju ha trott att det var jag med tanke på min dumma kommentar igår, jag vet inte. Jag är medveten att röststatistik inte är tillförlitlig och går främst efter teorier och inlägg men försöker just nu gripa efter de halmstrån jag kan hitta för att hjälpa mig att se vem som är på vilken sida och då tittar jag även på den.

Självklart ska du titta på röststatestik. Det är ju endel av bilden. Det är den slutsats du drar av statestiken jag funderar över.

Självklart ska du titta på röststatestik. Det är ju endel av bilden. Det är den slutsats du drar av statestiken jag funderar över.

Jag förstår det. Se om jag kan förklara bättre...
Eftersom jag inte vet vilken roll Lobelia har, dömmer jag hennes röststatistik efter hur jag anser att den har fallit ut. Hon har fått ut en ond och en potentiell ond. Det kan givetvis vara så att hon sitter i lyan och svär över att Idahoe och Lilltess åkte med tanke på deras roller, om så är fallet är jag totallurad. Men eftersom jag anser att hon har röstat ut "rätt" deltagare än så länge så håller jag henne för god. Hoppas att det blev lite tydligare? :)

Idag finns tyvärr inte tiden till det här riktigt :(Jag är inte säker på att jag kommer att hinna in mer före DL idag, ska på After Work med bowling :nailbiting: (mitt bollsinne är värre än mina försök till teorier :o :D) och behöver därför rösta nu.

Baserat på tidigare teori FiaM röstar på LenaH

Sådär hemma och kan skriva lite mer sammanhängandetext. Det blir nog några upprepningar av vad som redan skrivits. Jag är fortfarande kvar i den där misstankeskalan jag gjorde i förmiddags och hur jag kom fram till den

Jag utgår från att jag tror cirkus är god och FiaM är ond. Jag är mer säker på Cirkus som god än Fia som ond för det kan ju vara som hon skriver att hennes lite konstig tillbakahållna spelsätt beror på osäkerhet då hon enligt egen utsago är relativt ovan. Lena H har jag ju misstänkt till och från genom leken men hon har fallit något steg iom den där (alibi?) rösten på bumpo. Snurrfian har inte gett något utslag för min ondradar och hamnar därmed som nummer 2 i listan. Lobelia har varit rätt anonym för mig men jag har trots genomgångar inte sett något som gör mig misstänksam. När LenaH, som skrivits tidigare, klumpar ihop den jag ser som säkrast god tillsammans med en jag ser som realtivt säker god och knuffar in dem i lyan så faller listan ut av sig själv.
Den som är spion borde vid det här laget ha ganska intressant info. Hon bör ha koll på änglen, den välsignade (om jag tolkar nattuppdateringen korrekt) och ev 3 roller via siaren och därmed även siaren. Första sian kanske är svår att utläsa när det är mer folk och allt är så osäkert men nu bör hon kunna se hur utfallet blivit. Det gör att spionen bör ha koll på mer eller mindre hela leken om nu inte siaren bara siat folk som åkt ur.

@Shaggy du anger inga teorier om cirkus? Du bara skriver att du ser henne som god?
Sant! Tänkte inte på att skriva det då jag tycker jag skrivit det såmånga gånger. När jag läser hennes inlägg går de ihop och jag hittar inget misstänkt i dem. Vi är inte överens om allt men att vi inte är helt överens behöver ju inte betyda att hon är ond.

@Shaggy - och ingen teori om Mammas alls :nailbiting:

Jag kan inte tolka nattuppdateringarna som att den välsignade specifikt varit utsatt för ätförsök.
Jag tänker att antingen ängeln varit framgångsrik båda nätterna då det inte blev käk eller att en av nätterna så var det den välsignade som blev utsatt för ätförsök. Normalt så tror jag inte att man kan dra någon slutsats av de där uppdateringarna.

Däremot så är jag helt med på att spionen bör ha en massa juicy information även siaren bör ju veta en hel del

Jag vill bara meddela att hämtning och lämning av häst (inte någon ny till mig tyvärr) och middag hos mamsen (min egen däremot ;)) har gjort min aktivitet idag lite svajig. Jag hann bara läsa snabbt nu men kommer komma in ikväll och bemöta alla misstankar. :)

Sant! Tänkte inte på att skriva det då jag tycker jag skrivit det såmånga gånger. När jag läser hennes inlägg går de ihop och jag hittar inget misstänkt i dem. Vi är inte överens om allt men att vi inte är helt överens behöver ju inte betyda att hon är ond.

Jo, det har du skrivit, men jag tänkte att det var såpass osäkert att det knappast kunde vara din hela anledning.

Tillbaks igen för en stund, jag blir mer osäker. Jag har har i bakhuvudet att jag spelade mitt roligaste ulvspel (jag har inte spelat så många) med LenaH och liksom vill att hon ska vara god så att vi kan köra sista rundorna tillsammans. Till skillnad från det spelat så är jag inte alls säker på henne, hennes röst på snurris i går skaver ordentligt och över lag har hon inte alls tyckt som jag. Dags att syna Lena och inse att hon kan ske inte alls är min goda radarpartner som jag önskar.

Lobelia ändrar sin röst till LenaH

Jag tycker att en hel del personer är märkliga, många godförklarar folk på för mig tokluddiga anledningar, och detta betydligt fler än som kan ha någon form av info om det.

Men, jag ska på träning ikväll, så jag kommer inte att hinna kolla närmare på det. Jag kommer att lägga min röst på en person som känts off redan från början, och som jag inte slutat tyckt är misstänkt. mammas röstar på lenah

Och jag är lite inne på att spola ner mig om mina misstankar mot LenaH inte stämmer.
Jag har precis som Mammas tyckt att hon varit skum i princip hela tiden. Mina misstankar har inte mildrats, särskilt inte efter hennes tankar om mig och Snurrfian i lyan ihop eftersom jag tycker det är halmstråaktig. Så jag kan lika gärna rösta nu jag med.

cirkus röstar på LenaH

Röstlista dag 4
13:59 Lobelia röstar på FiaM
15:43 FiaM röstar på LenaH
18:29 Lobelia ändrar röst till LenaH
18:34 Mammas röstar på LenaH
19:12 cirkus röstar på LenaH

Jag hade tänkt att avvakta lite men det ser inte ut att behövas... ;) LenaH får inte riktigt sina teorier att gå ihop och det känns som ett desperat försök att peka ut mig och cirkus...
Snurrfian röstar på LenaH

Röstlista dag 4
13:59 Lobelia röstar på FiaM
15:43 FiaM röstar på LenaH
18:29 Lobelia ändrar röst till LenaH
18:34 Mammas röstar på LenaH
19:12 cirkus röstar på LenaH

19:49 Snurrfian röstar på LenaH

LenaH har varit lite konstig hela leken. Den enligt mig konstiga koppling hon gör mellan Cirkus och Snurrfian gör inte saken bättre.
Shaggy röstar på LenaH

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka