Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Hmm då är frågan vad man kan utläsa av det här. Kan man hitta något om att Lilltess försökt samverka med någon annan som inte verkar ha koll på det. Hon borde ju försökt avslöja sig för ulvarna för at tinte riskera att bli utröstad av dem eller äten.

Alltså... @FiaM getost eller får-bä.
Nånting stör mig. Idahoe och Koppen. Aningen svag motivering på Koppen, de flesta borde veta att Koppen är obegriplig. :p
Och löjligt, jag vet men Bä? ÄR hon så övertydlig?

Nä, jag återgår till Cirkus och Snurrfian , när jag skrivit om hur samspelta de är så är det som på kommando de delar på sig och eftersom jag tidigare reagerat på att Snurris verkar avspänd så:

LenaH röstar på Snurrfian

Nej, inte riktigt då övertydlig... :p Hade inte en tanke på fåret när jag skrev det utan var mer inne på mina ostar, finns ett ställe här som gör fantastiska dessertostar på getmjölk :d

Nej, inte riktigt då övertydlig... :p Hade inte en tanke på fåret när jag skrev det utan var mer inne på mina ostar, finns ett ställe här som gör fantastiska dessertostar på getmjölk :d
Vi kan väl säga att efter lynchens facit så har jag släppt de tankarna helt. ;)

Du får inte göra såna där nästan-hintar O_o
Jag gick ju på det - tur att det fanns andra klokare personer.

En direkt tanke - om lilltess var siad så visades hon som god.

Overlock gick till vila, en av deltagarna hade svårt att somna, hon såg Lilltess snurrande huvud framför sig varje gång hon slöt ögonen och sedan den stora grande finalen – ärtsoppan. Usch, hon mådde dåligt. Hon famlade i mörkret efter ljusknappen, fann den och hela rummet badade i ljus.

Hon öppnade sängbordet och hittade en bibel som Gideoniterna lagt dit, hon slog upp boken på måfå och började läsa. Sakta, sakta började hon slappna av och till slut somnade hon, fortfarande med bibeln vilande mot brösten. På framsidan av boken strålade det stora korset

Det var bra, mycket bra

(klippet har inget m händelserna i leken att göra, valde det bara för att @LenaH ska få en ny låt på hjärnan :p ;) )

cirkus
Snurrfian
LenaH
Lobelia
Shaggy
FiaM
Mammas

Dessa 7 spelare är kvar

Roller:
Siare
: Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilka 3 deltagares roll hen vill veta och LL lottar mellan dennes val. Spionen får bara se det slutgiltiga valet (dvs inte alla tre förslagen).
Ängel: skyddar varje natt en deltagare
Spion: Får varje natt se allas val.
Välsignad: Överlever EN varulvsattack, som om skyddsängeln skulle skyddat honom.
Bybor: inga speciella förmågor.

Onda

Ulvar - samarbetar, får prata med varandra utanför leken och kan varje natt käka en deltagare.

4 goda roller finns kvar och jag antar att det finns någon/några bybor också

Det borde betyda 1-2 ulvar

Med den vanliga fördelningen av 1/3 onda så borde det varit 3 ulvar + 1 får från början - det betyder 2 ulvar kvar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka