Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Tyvärr är den lite plottrig, men jag tycker att det kan vara intressant att se vem som röstade när.

Lilltess - Shaggy (17:05) - Koppen (20:01) – Lobelia (19:46)
Koppen - Shaggy (21:12) - Shaggy (19:25)
Idahoe - Mammas (21:18)

Snurrfian - Idahoe (21:35) - LenaH (21:37) – Lilltess (20:38)
FiaM - Idahoe (21:38) - Koppen (21:53) – Lilltess (21:31)
LenaH - bumpo (21:38) - Shaggy (21:41) – Snurrfian (21:59)
Lobelia - Idahoe (21:49) - Lilltess (21:49) – Lilltess (21:39)
cirkus - Snurrfian (21:50) - LenaH (21:57) – FiaM (21:26)
bumpo - Koppen (21:51)
Mammas(LenaH 21:45) Shaggy (21:57) - (Shaggy 13:53) LenaH (21:55) – LenaH (21:52)
Matmissbrukaren - Snurrfian (21:58)
Shaggy – (FiaM 21:58)
Mammas (21:59) - Koppen (18:55) – Lilltess (21:59)

De röster som är kursivt inom parantes är de som senare ändrats :)

Utan att gå in på vem som skrivit vad och när utan bara känsla så ser min misstanke skala ut enligt följande
Minst misstänkt ------------------------------- Mest misstänkt
Cirkus-Snurrfian- Lobelia-LenaH/Mammas- FiaM

För mig föll det en del saker på plats nu efter gårdagens lynch och dagens uppdatering...
@LenaH menar du med din teori att jag och @cirkus skulle sitta i lyan?
Det där hade jag glömt. Det ändrar min misstankelista enligt följande

Minst misstänkt ------------------------------- Mest misstänkt
Cirkus-Snurrfian- Lobelia-Mammas-LenaH- FiaM

Varken Snurrfian eller Cirkus ger mig några ondvibbar. Lobelia ligger på ungefär samma nivå jag har dock väldgt lite erfarenhet av Lobelia i lekar och känner inte riktgit hennes lekstil.
Mammas är jag ju alltid misstänksam mot men ärligt hittar jag inget i hennes teorier som talar för att hon är ond men som sagt hon hoppar ett eller två steg bara på sin person ;).
LenaHs idé att sätta Cirkus och Snurrfian i lyan tillsammans gör mig rejält misstänksam. Orsaken till att hon inte kommer längst till höger är pga den relativt tidiga rösten på bumpo i första men som sagt en förstadagsröst är inget bra alibi så det blir bara ett steg till vänster för den.
FiaM har jag nämnt tidigare. Jag tycker hon är undanglidande och försöker glida på andras idéer utan att ta dom vidare.

Efter lilltess röst på Lobelia igår så är jag benägen att sätta Lobelia åt det godare hållet. Lilltess röstade på Shaggy i första dagens lynch. Jag tror inte att lilltess är så driven spelare att hon vågat rösta på en ulv så jag är benägen att lägga även Shaggy åt det godare hållet. Snurrfian har jag sedan tidigare åt det godare hållet. Det ger mig kvar Mammas, LenaH och FiaM.

Mammas lurar antingen brallorna av mig eller så är hon god, grejen är att jag inte får några direkta ondvibbar av henne heller faktiskt. Hon vrider och vänder på tankar och verkar ha en förmåga att släppa misstankar på ett sätt som ger mig rätt bra vibbs.

@LenaH kommer med en teori om att jag och Snurrfian skulle sitta i lyan ihop som jag skulle vilja ha en förklaring till. FiaM fick min röst igår pga jag trodde hon var fåret, nu var hon inte det, jag har fortfarande ondvibbar från henne de är dock lite vaga.

Om jag skulle göra en lista så som Shaggy har gjort så skulle den se rätt likadan ut, men jag LenaH skulle vara den som är mest misstänkt

Snurrfian - Shaggy - Lobelia - Mammas - FiaM - LenaH

Om jag skulle jag göra samma lista skulle den se ut så här:
Cirkus-Mamma-Lobelia-Shaggy-FiaM-LenaH

Jag börjar bli allt mer övertygad om att LenaHs första dags röst var en alibiröst... De som möjligtvis lurar till det för mig just nu är Lobelia och Shaggy...

Ska jag var helt ärlig säger inte listorna mig så mycket i sig. Det är ju varför som gör att det kan ge något alls. Jag menar rent krasst (jag tror att vi har 1/4 onda dvs två ulvar kvar) kan ju två av er vara ulvar som fått med er en god, då är LenaHs och FiaMs svar rätt ointressanta, mer intressant är ju varför ni resonerar som ni gör. För ska vi vara ärliga kan ju knappast någon av LenaH och FiaM vara omedvetna om att de är misstänkta.

Jag har också börjat fundera på om LenaH lade en alibi-röst på bumpo dag ett. Det var en ganska trygg röst i det läget, speciellt eftersom det fanns två andra deltagare som redan hade fått två röster var. Hennes röst på Snurrfian igår gör inte att mina misstankar blir mindre, då jag upplever det som att hennes huvudmotivering är att Snurrfian är mindre snurrig. Jag har förvisso också reagerat på det men kan det inte bero på att Snurrfian är mer rutinerad nu? Jag sätter LenaH åt det onda hållet idag.

När det gäller Shaggy var jag redan igår nyfiken på om det faktiskt var så att Koppen hade ställt en fråga om henne eller om verkligen bara var en hämdröst hon lade dag 2. Hon ger intryck av att leta efter onda men samtidigt är det något som skaver hos mig, precis son det gjorde med Lilltess igår.

Jag blir tvungen att avlägga en tidig röst idag, ska iväg på eftermiddagen och har kvällsfodringen. Det troligaste är att jag får chans att dyka upp igen men jag är inte säker.

Nu verkar alla vara samstämmiga och spionen/ängeln/siaren har säkerligen en del information. Det börja så smått komma upp en karta i mitt huvud. Cirkus ligger högt bland de godkända och så även Snurris. Med Snurris kan jag mest bara hitta att hon inte är snurrig och det är knappast något skäl att tro att hon är ond för det, tidigare erfarenhet tyder inte på det åtminstone. Mammas vet jag inte var jag har egentligen, jag tror alltid hon är ond oavsett vad för roll hon har och hon är inte ondare än vanligt för mig (sorry mamsen, men det är egentligen en komplimang).

Kvar är:
Shaggy som jag inte känner, som i mina ögon betet sig märkligt, det kan vara för den intensiva uppmärksamheten hon fått. Verkar ligga i riskzonen för lynchning nästan jämnt. Se man till fakta så har hon röstat på

Shaggy – (FiaM 21:58) Mammas (21:59) - Koppen (18:55) – Lilltess (21:59)

Inte så illa med men inte bra heller. Vi är inte mycket bättre någon av oss om vi ska jämföra dock. Det som stör mig här är den sena sistarösten. Den var sen, den lades på en fåret som ändå skulle åka ut oavsett var hennes röst skulle hamna? Och med motiveringen

Angående Lilltess så finns det ju dock fler onda roller än ulvar och då skulle det kunna vara ett gäng ulvar som hänger på och tror sig kunna få ut en god. Känns lite hopplöst att välja just nu även om min röst troligen inte spelar någon roll.
och lite tidigare skriver hon:
Som det ser ut nu ligger dessutom Lilltess som jag har riktigt onda vibbar av uppe till lynch. Jag tycker hon glidit med hon också och så är det ju det där med reaktionen på Lobelias röst. Precis som Mammas säger är det lite väl många som hänger på drevet.

Hon verkar lite uppgiven på något vis. Vet hon att det är fåret men följer strömmen för att inte sticka ut? Eller är det bara en trött röst för att det egentligen inte spelar roll?
----------
LenaH
Jag är så van vid att Lena är god, är inkörd på det och hon känns god i sitt letande men frågan är om det inte är en mask.

Fakta angående röstningen:

Jag utgår från att förstadagsrösten är en alibiröst alternativt bara slump (om hon är god) fakta fanns inte överhuvudtaget. Nästa dag röstade hon på Shaggy, följde mest drevet men Shaggy har jag själv ögonen på och har haft det av och till hela tiden. Sedan kom gårdagens röst med motiveringen
Nä, jag återgår till Cirkus och Snurrfian , när jag skrivit om hur samspelta de är så är det som på kommando de delar på sig och eftersom jag tidigare reagerat på att Snurris verkar avspänd så:

LenaH röstar på Snurrfian
Och visst röstade snurris och cirkus på samma vid ett tillfälle röstning två, men det är knappast något unikt. Motiveringen känns lite som hon suttit i lyan, insett vem hon måste rösta på och hittat på något. Det är en svag 3:e dags motivering onekligen.
-------------------

FiaM är nästa ut bland mina misstänkta. Hon är ganska tyst, spekulerar lite försynt och verkar noga med att inte säga så mycket alls, eller var det tills hon började prata om getter, getost och bää. Varför?

Hon har röstat på:

Inte mycket att orda om, liksom i spekulationerna så har hon i rösterna följt strömmen. Rösterna är lagda lite lagom tidigt och på folk som antingen har röster eller mycket spekulationer. Inga överraskningar. Hon är ny och kanske inte vill ta för sig och sticka ut som god, eller ny sitter i lyan och har problem att teoria och kommer mest med ofarliga mainstreamteorier.

Hon röstar sista dagen med:
Jag behöver ta tag i mitt liv nu och hinner förmodligen inte in mer innan DL. På ett sätt är jag frestad att rösta på Shaggy för att få veta om Koppen hade en anledning till sin andra röst på henne, men eftersom det inte är hon som har triggat min ulvradar mest så avvaktar jag.
I stället, baserat på tidigare inlägg, FiaM röstar på Lilltess
Och tidigare inlägg
Lilltess, jag var fundersam på henne igår och det har inte ändrats under dagen. Det som stör mig är att jag har svårt att sätta fingret på vad exakt det är jag reagerar på. Hennes reaktion på Lobelias röst, förklaringen på reaktionen. Kommentarerna om Koppen och Shaggy. Egentligen inga stora saker var för sig men sammantaget blir det en del.

All denna försiktighet och lagom aktivitet, lagom teorier stör mig.

Jag kanske är överdrivet nojig, men jag vågar inte riktigt godförklara Shaggy pga Lilltess röst. Visst är det troligt att hon är god pga det och hon är inte någon toppkandidat för mig, men samtidigt är taktiken olika för olika får. Vissa kör taktiken att avslöja sig för onda och undgå att bli käkad, andra kör incognito och att inte ge några hintar om/när de dör. Å andra sidan är det ju en förstaröst, så det kanske är lite väl risky att kanske rösta ut en kollega dag ett isf? Hade den kommit mer i mitten hade jag nog varit mer osäker, men just nu lutar det ändå åt att hon är god för mig... Fast jag vågar inte godförklara henne ännu.

Jag blir tvungen att avlägga en tidig röst idag, ska iväg på eftermiddagen och har kvällsfodringen. Det troligaste är att jag får chans att dyka upp igen men jag är inte säker.

Nu verkar alla vara samstämmiga och spionen/ängeln/siaren har säkerligen en del information. Det börja så smått komma upp en karta i mitt huvud. Cirkus ligger högt bland de godkända och så även Snurris. Med Snurris kan jag mest bara hitta att hon inte är snurrig och det är knappast något skäl att tro att hon är ond för det, tidigare erfarenhet tyder inte på det åtminstone. Mammas vet jag inte var jag har egentligen, jag tror alltid hon är ond oavsett vad för roll hon har och hon är inte ondare än vanligt för mig (sorry mamsen, men det är egentligen en komplimang).

Kvar är:
Shaggy som jag inte känner, som i mina ögon betet sig märkligt, det kan vara för den intensiva uppmärksamheten hon fått. Verkar ligga i riskzonen för lynchning nästan jämnt. Se man till fakta så har hon röstat på

Shaggy – (FiaM 21:58) Mammas (21:59) - Koppen (18:55) – Lilltess (21:59)

Inte så illa med men inte bra heller. Vi är inte mycket bättre någon av oss om vi ska jämföra dock. Det som stör mig här är den sena sistarösten. Den var sen, den lades på en fåret som ändå skulle åka ut oavsett var hennes röst skulle hamna? Och med motiveringen

och lite tidigare skriver hon:

Hon verkar lite uppgiven på något vis. Vet hon att det är fåret men följer strömmen för att inte sticka ut? Eller är det bara en trött röst för att det egentligen inte spelar roll?
----------
LenaH
Jag är så van vid att Lena är god, är inkörd på det och hon känns god i sitt letande men frågan är om det inte är en mask.

Fakta angående röstningen:

Jag utgår från att förstadagsrösten är en alibiröst alternativt bara slump (om hon är god) fakta fanns inte överhuvudtaget. Nästa dag röstade hon på Shaggy, följde mest drevet men Shaggy har jag själv ögonen på och har haft det av och till hela tiden. Sedan kom gårdagens röst med motiveringen

Och visst röstade snurris och cirkus på samma vid ett tillfälle röstning två, men det är knappast något unikt. Motiveringen känns lite som hon suttit i lyan, insett vem hon måste rösta på och hittat på något. Det är en svag 3:e dags motivering onekligen.
-------------------

FiaM är nästa ut bland mina misstänkta. Hon är ganska tyst, spekulerar lite försynt och verkar noga med att inte säga så mycket alls, eller var det tills hon började prata om getter, getost och bää. Varför?

Hon har röstat på:

Inte mycket att orda om, liksom i spekulationerna så har hon i rösterna följt strömmen. Rösterna är lagda lite lagom tidigt och på folk som antingen har röster eller mycket spekulationer. Inga överraskningar. Hon är ny och kanske inte vill ta för sig och sticka ut som god, eller ny sitter i lyan och har problem att teoria och kommer mest med ofarliga mainstreamteorier.

Hon röstar sista dagen med:

Och tidigare inlägg

All denna försiktighet och lagom aktivitet, lagom teorier stör mig.

Lobelia, jag har några frågor! För det första, varför godförklarar du cirkus och Snurrfian=

Sedan, det fetade - Hon har röstat på en god och ett får, det kan ju inte säga så mycket? Jag funderar här på om du tabbar dig, och vet att jag och FiaM är goda och därför skriver som du gör? Eller för all del, vet att jag är god och FiaM är ond,, men att du vet om det. Jag ser inte hur det ska kunna säga något alls annars, men en okänd faktor med i röstlistan? Som det ju är, om du inte är ond?

Mammas, jag har sagt det här förut, hon kommer alltid med bra och genomtänkta teorier och verkar alltid leta efter onda. Jag kommer att hålla kvar henne som god då jag helt enkelt inte hittar något som talar för motsatsen.

Samma sak gäller för Lobelia, hon har kommit med bra inlägg och hennes röststatistik ser bra ut. Även henne sätter jag som god idag.

Lobelia, jag har några frågor! För det första, varför godförklarar du cirkus och Snurrfian=
Jag kan tyvärr inte godförklara någon, de är mina minst misstänkta. Tyckte listorna med gradering som några gjort var tråkig och fel. Där är det verkligen som man lägger någon först. Cirkus och snurris verkar tänka som mig om de sedan är för de duperar mig eller verkligen har något att komma med. Kartan jag talar om är att jag försöker placera ut folk på de roller som finns. Vem kan tänkas ha fått en sia, vem kan ha sett vem ulvarna försökte käka osv. Det är sammantaget över leken inte bestämda uttalanden, lite svårt att förklara. Det värsta är att jag av erfarenhet vet att jag ganska ofta har fel i min karta, ibland små och ibland slinker en ulv in på en gods plats. Det kan kastas om snabbt också.

Sedan, det fetade - Hon har röstat på en god och ett får, det kan ju inte säga så mycket? Jag funderar här på om du tabbar dig, och vet att jag och FiaM är goda och därför skriver som du gör? Eller för all del, vet att jag är god och FiaM är ond,, men att du vet om det. Jag ser inte hur det ska kunna säga något alls annars, men en okänd faktor med i röstlistan? Som det ju är, om du inte är ond?

Du får nog förklara vad du menar här, jag förstår inte riktigt din kommentar om jag ska vara ärlig. Det är som sagt den sena rösten och motiveringen jag hakar upp mig på. Om Röstlistan i sig skriver jag "Inte så illa med men inte bra heller. Vi är inte mycket bättre någon av oss om vi ska jämföra dock. " Hur får du det till att jag lägger någon större vikt vid rösterna alls?

Enbart baserat på ovanstående? :)

I stort sett ja :o. Jag har tyckt att hennes inlägg har varit bra och även att de teorier som hon har kommit med innan har stämt med mina egna funderingar. Det gäller även de frågor hon har ställt. Att hon röstar på mig idag är, som jag ser det ett misstag, men det ska inte påverka min syn på henne. Hennes röststatistik, Idahoe - Lilltess - Lilltess, är som jag ser det riktigt bra då vi vet att Lilltess spelade för den onda sidan och i mina ögon var Idahoe en stor risk i och med att om hon lynchats så hade vi fått en extra ulv utan att veta om det. Även om hon var god just då så är jag glad över att hon lynchades första dagen, just på grund av alternativet.

Däremot, så tack vare din fråga så har jag läst igenom hennes inlägg igen och hon har inte teoriat om så många utan det har varit mycket annat. Ändrar det hur jag ser på henne? Nej, troligtvis kommer min röst inte att hamna på henne idag, det finns starkare kandidater till det. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka