Jag blir tvungen att avlägga en tidig röst idag, ska iväg på eftermiddagen och har kvällsfodringen. Det troligaste är att jag får chans att dyka upp igen men jag är inte säker.
Nu verkar alla vara samstämmiga och spionen/ängeln/siaren har säkerligen en del information. Det börja så smått komma upp en karta i mitt huvud. Cirkus ligger högt bland de godkända och så även Snurris. Med Snurris kan jag mest bara hitta att hon inte är snurrig och det är knappast något skäl att tro att hon är ond för det, tidigare erfarenhet tyder inte på det åtminstone. Mammas vet jag inte var jag har egentligen, jag tror alltid hon är ond oavsett vad för roll hon har och hon är inte ondare än vanligt för mig (sorry mamsen, men det är egentligen en komplimang).
Kvar är:
Shaggy som jag inte känner, som i mina ögon betet sig märkligt, det kan vara för den intensiva uppmärksamheten hon fått. Verkar ligga i riskzonen för lynchning nästan jämnt. Se man till fakta så har hon röstat på
Shaggy – (FiaM 21:58) Mammas (21:59) - Koppen (18:55) – Lilltess (21:59)
Inte så illa med men inte bra heller. Vi är inte mycket bättre någon av oss om vi ska jämföra dock. Det som stör mig här är den sena sistarösten. Den var sen, den lades på en fåret som ändå skulle åka ut oavsett var hennes röst skulle hamna? Och med motiveringen
Angående Lilltess så finns det ju dock fler onda roller än ulvar och då skulle det kunna vara ett gäng ulvar som hänger på och tror sig kunna få ut en god. Känns lite hopplöst att välja just nu även om min röst troligen inte spelar någon roll.
och lite tidigare skriver hon:
Som det ser ut nu ligger dessutom Lilltess som jag har riktigt onda vibbar av uppe till lynch. Jag tycker hon glidit med hon också och så är det ju det där med reaktionen på Lobelias röst. Precis som Mammas säger är det lite väl många som hänger på drevet.
Hon verkar lite uppgiven på något vis. Vet hon att det är fåret men följer strömmen för att inte sticka ut? Eller är det bara en trött röst för att det egentligen inte spelar roll?
----------
LenaH
Jag är så van vid att Lena är god, är inkörd på det och hon känns god i sitt letande men frågan är om det inte är en mask.
Fakta angående röstningen:
LenaH - bumpo (21:38) - Shaggy (21:41) – Snurrfian (21:59)
Jag utgår från att förstadagsrösten är en alibiröst alternativt bara slump (om hon är god) fakta fanns inte överhuvudtaget. Nästa dag röstade hon på Shaggy, följde mest drevet men Shaggy har jag själv ögonen på och har haft det av och till hela tiden. Sedan kom gårdagens röst med motiveringen
Nä, jag återgår till Cirkus och Snurrfian , när jag skrivit om hur samspelta de är så är det som på kommando de delar på sig och eftersom jag tidigare reagerat på att Snurris verkar avspänd så:
LenaH röstar på Snurrfian
Och visst röstade snurris och cirkus på samma vid ett tillfälle röstning två, men det är knappast något unikt. Motiveringen känns lite som hon suttit i lyan, insett vem hon måste rösta på och hittat på något. Det är en svag 3:e dags motivering onekligen.
-------------------
FiaM är nästa ut bland mina misstänkta. Hon är ganska tyst, spekulerar lite försynt och verkar noga med att inte säga så mycket alls, eller var det tills hon började prata om getter, getost och bää. Varför?
Hon har röstat på:
FiaM - Idahoe (21:38) - Koppen (21:53) – Lilltess (21:31)
Inte mycket att orda om, liksom i spekulationerna så har hon i rösterna följt strömmen. Rösterna är lagda lite lagom tidigt och på folk som antingen har röster eller mycket spekulationer. Inga överraskningar. Hon är ny och kanske inte vill ta för sig och sticka ut som god, eller ny sitter i lyan och har problem att teoria och kommer mest med ofarliga mainstreamteorier.
Hon röstar sista dagen med:
Jag behöver ta tag i mitt liv nu och hinner förmodligen inte in mer innan DL. På ett sätt är jag frestad att rösta på Shaggy för att få veta om Koppen hade en anledning till sin andra röst på henne, men eftersom det inte är hon som har triggat min ulvradar mest så avvaktar jag.
I stället, baserat på tidigare inlägg, FiaM röstar på Lilltess
Och tidigare inlägg
Lilltess, jag var fundersam på henne igår och det har inte ändrats under dagen. Det som stör mig är att jag har svårt att sätta fingret på vad exakt det är jag reagerar på. Hennes reaktion på Lobelias röst, förklaringen på reaktionen. Kommentarerna om Koppen och Shaggy. Egentligen inga stora saker var för sig men sammantaget blir det en del.
All denna försiktighet och lagom aktivitet, lagom teorier stör mig.