Shaggys långa post om mig får mig att fundera, varför kasta sig över mig.
Givetvis har vi alla gjort skumma saker, alla val blir ju inte alltid så logiska i efterhand. Jag bytte mål för min röst efter att ha insett att jag halvt omedvetet inte ville se Lena som ond och därmed undvek att rösta på henne, när man blir mer van att spela lär man sig säkert att bortse från detta man kommer till slut ha varit ond och god ihop med de flesta. Är det skumt att byta mål för omröstningen borde vi röstat ut masen för länge sedan. Om det är en svag motivering är en bedömningsfråga. Det hade knappast hänt så mycket i spelet som kunde trigga mitt byte, tror inte någon hunnit rösta mellen min första och andra röst och inte mycket skrivet heller.
Resonemanget kring Besserwisser är ju givetvis för att jag själv inte kunde inse poängen att i ett tidigt stadium veta om en av 3 är onda. I efterhand (precis nu

) har däremot kommit på en utmärkt anledning får man svaret nej har man helt plötslig flera som är goda (eller möjligen ett får) vilket ju är lysande. Ställer man fler sådana frågor så har man snabbt ett gott hum om vem som är goda och onda, men det är bättre en bit in i spelet när man har lite bättre koll på vilka man ska fråga om. Hade någon svarat detta hade jag köpt det direkt. Det bekymrade mig inte direkt att bli misstänkt av en sådan sak, alla måste rösta på någon och vill man kan man alltid hitta någon röst som går att motivera som konstig.
Angående Lilltess så förstod jag mig inte riktigt på det, tolkade det som nybörjarpanik, som jag skrev då så var jag rädd att jag chansade fel och att hon kunde vara en ängel eller så. Det var dock en panikreaktion som i mina ögon ringde ond och jag aggregerade på det. Alla signaler att tala om för någon vad man är kan tolkas av alla, man blir liksom inte mer eller mindre observant beroende på roll. Att i det läget försöka hinta om att man är ond låter som att gräva sin egen grav men om det var en hint kunde det ju lika gärna vara riktat mot shaggy i lyan.
Nu till mina funderingar på varför Shaggy ger sig på mig, kan det vara så att hon sitter i ett desperat läge och vet att det är en siare där ute som mycket väl kan ha fått korn på henne i nattens sia (eller kommer att få det i morgon) och hon slår i förebyggande syfte? Om FiaM åker ut så ligger hon som nummer två på mångas lista dessutom. Jag har inte mycket mer att komma med på Shaggy än jag och andra pekat på tidigare och det är upp till var och en att värdera vem de tror på, men för mig har seglat upp som en starkt misstänkt utifrån ovan.
Lobelia röstar på Shaggy
Och nu Ikea, Börjes och ridlektion, hinner förmodligen kika in under dagen och troligen en liten stund strax före DL inte hundra så jag röstar nu.