Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Traditionellt står de i rader. Jag antar att det är tt resultat av många års testande eftesom de flesta odlingar ser ut så?Jag får nog förtydliga min fråga.
(vatten och gödsel i lagom mängder är för mig självklarheter)
Jag funderar mer på hur man bäst planterar buskarna? På rad? I klunga? Med eller utan stöd?
Hur ser ett välfungerande hallonland ut?
Foton?
Traditionellt står de i rader. Jag antar att det är tt resultat av många års testande eftesom de flesta odlingar ser ut så?
Tror det är svårskött att ha dem i klunga. Tvåårsskotten ska ju tas bort och de som vuxit sig höga behöver stöttas (stolp och linor?)
Jag har inga stöd men det får till följd att de längsta lägger sig. Måste skaffa några stolpar till nästa år.
Japp.Öh, har du sett mina? Det är ett helvete att plocka men de ger bär som f-n
Japp.
Men det är väl mer att betrakta som hallonsnår?
Ska man odla mer organiserat så bör de kanske stå just i rader för att kunna skötas? Jag har en del odling av hallon i min närhet. Alla - utan undantag - är i rader.
Men snår är charmigare - det erkännes
(och fordrar ingen skötsel.....)
De proffsodlare jag har i min närhet sätter ner stolpar - två i varje ände. De drar sedan ståltråd mellan stolparna.Någon med tips om hur man gör en bra stödkonstruktion för hallonen?