Halloj där!!!

A

annbritt brorsson

Har en blandras valp som nu går på valpkurs. I framtiden hoppas jag att vi kan tävla lite agility! :banana:Min fråga är: hur går det till? :confused:vart söker man sig, är det kurser i agility man kan gå? Eller tränar man själv? Ska man vara medlem i någon klubb för att få tävla? Har verkligen noll koll, men hoppas dörrarna är öppna för oss också?! Om man får henne att lyssna på mig till och börja med...hehe!:rofl:

Sv: Halloj där!!!

Brukshundsklubben brukar ha agilityträning/kurser, och tävlande.
Ja du måste vara medlem i en klubb för att få vara med och tävla. Men i och med att din fortfarande är valp så skulle jag koncenterar mig på grundlydnaden och när den sitter, börja träna agility. Det finns en hel del nyskriva bra böcker i ämnet. Man kan börja träna visa saker väldigt tidigt, men det är lite överkurs... Börja med att träna vardagslydnad och ta reda på var de närmsta agilitykurserna finns. Läs på allt du hittar i bokväg, det finns även en del på nätet, och precis som vanligt så gäller det att läsa och sålla...

Du är välkommen med korsning, bara du har alla andra papper iordning, vacinationer, reggning osv.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka