Håller på längta ihjäl mig

skogsflicka

Trådstartare
efter lilla valpis som flyttar in hos oss om drygt 4 veckor. Att tiden skall gå så sakta.

valpis.jpg

Nåja, bättre sent än aldrig. Får fördröja tiden med att läsa klart alla böcker jag skaffat mig. Och detdär med namn det är så klurigt, kommer bara på en massa fina tiknamn men inget som passar en hane. Han får väl heta valpis eller nått i värsta fall. ;)

Sv: Håller på längta ihjäl mig

När Julie får valpar (ok, nu går jag händelserna lite i förväg :angel: ) ska dom heta Tiger, Puma, Liten och Katten. :D
Jag är bäst på att komma på namn. :angel:

Söt! Vad är det för ras?

Aningsfull: Kan inte en heta Sniff? Tycker det passar så bra på dvärgpinschrar. (Du vet, Sniff i Mumin) :D

Tiger och Puma var gulliga namn, men Katten kan man väl inte döpa en vovve till. ;)

En av pojkarna ska heta Splinter. Du vet från Turtles. :D
Men Sniff är också jättebra namn, det hade jag glömt bort. Jag brukar ju mobba Julie och säga att hon ser ut som Sniff. :D

Dkojar du?? Det finns ju hur många fina namn till hanar som helst ju! komme rinte på ett enda till en hona, eller jo Katla isf. Min lille bebis (som iofs inte är så liten längre, hehe) heter Sirius, min nästa ska heta Malingo eller Remus.

Remus har jag faktiskt uppskrivet på min väldigt korta namnlista. Det är ett fint namn, men jag tycker inte han ser ut som en Remus.

kul :) nä, kanske inte riktigt som en remus, hehe. musse då? ludde, fido, lucas, tuss, baloo, lufsen, molle.... finns ju hur många som helst!

Förstår att du längtar! Vilken mysig liten sak :love:

Klart att man kan döpa den till Katten. :D
Speciellt om den ser ut som min. ;)

{72c326d9-b149-4ce3-8833-411fb49556c8}.jpg

Ser hon inte ut lite som en sån nakenkatt? :o :love:

Neej, nakenkatter ser ju jätteläskiga ut. Som Gollum. :p

Vem är Splinter? En av sköldpaddorna?

Nee, han är ju bad ass-råttan. ;)

det är mina kompisar som tycker att hon ser ut som honom, och dom har lite rätt. :D

:rofl: Dom är lite lika faktist!
Fast Sphynx vad ju annars ett jättebra namn på en dvärgpinscher, i alla fall om den får öron av Julies kaliber. Om den skulle få hängöron kanske andra inte riktigt förstår sammankopplingen. :D

*lånar knapp*

När jag ser bilden på Aningsfull lilla pinscher så får det mig osökt att tänka på Com Hem.. ;)

(lite av parabolvarning, men det hade hon som hade de där egyptiska (?) vinthundarna också! :rofl: Underbart! :love: )

vi hade tre namnförslag klara när vi skulle och se på vår valp: pip, tekla eller thelma, men när vi träffade valpen såg hon inte ut som någondera av dem. uppfödarna kallade henne sylvi och på något sätt verkade det vara ett namn som passade så det fick det bli.

skogsflicka skrev:
efter lilla valpis som flyttar in hos oss om drygt 4 veckor. Att tiden skall gå så sakta.

valpis.jpg

Nåja, bättre sent än aldrig. Får fördröja tiden med att läsa klart alla böcker jag skaffat mig. Och detdär med namn det är så klurigt, kommer bara på en massa fina tiknamn men inget som passar en hane. Han får väl heta valpis eller nått i värsta fall. ;)

Vad heter hunden i stamtavlan? Det kan vara roligt att hitta ett namn som associerar till det registrerade namnet. För vår del blev det ett namn som hade anknytning till en Shakespearekaraktär, som var vår hunds stamtavlenamn.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 216
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 334
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar