Hållbarhetstid på betfor?

gejsa

Trådstartare
:confused: Jag råkade hitta en tunna med snitslad torr betfor som legat i logen i 2 år. Tror ni att hästarna kan äta det? Ser inte konstigt ut eller så. Har t o m blött upp lite och det ser ok ut.
Någon som kan titta på sin betforpåse hur länge den ska hålla eg?
Tacksam för svar.
Har ju ingen lust att kasta alltihop om det skulle gå att använda. :)

Senast ändrad:
Sv: Hållbarhetstid på betfor?

Eftersom det är torrt, så borde det hålla rätt länge, förutsatt att det inte kommit in någon som helst fukt i det. Har inte kollat på min påse, men jag kan göra sen.

scarlettlady skrev:
Eftersom det är torrt, så borde det hålla rätt länge, förutsatt att det inte kommit in någon som helst fukt i det. Har inte kollat på min påse, men jag kan göra sen.

Ok! Tack! Nej, det är helt torrt.

Ingen som har en betforpåse som kan se hållbarhetsdatum på den???

jag hade inte gett, hade inte velat chansa....

Nej jag vill inte heller chansa OM det skulle vara dåligt. Men det är ju socker mest och det brukar ju vara hållbart. Ser helt oförstört ut.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
S
Hästvård Då veterinärer och hovslagare vi varit hos mest ser ut som :confused: och kliár sig i håret passar jag på att även fråga expertisen...
Svar
10
· Visningar
1 644
Senast: Rude
·
S
Övr. Katt Min kisse hade kissat i min skinnförtölj upptäckte jag i går morse, hade ren tvättade sängkläder liggande där så jag slängde allt till...
Svar
9
· Visningar
1 137
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama