hållbara skor??

S

sessan78

finns det några skor som är mer hållbara?? jag skor var 14:e dag just nu , vilket blir väldigt dyrt, o då har vi lagt på extra svets på för o ha mer o slita ner...

tips????

Sv: hållbara skor??

Vad är det för svets som är extra ditlagd? Min hovslagare gjorde hårdmetall svetsar, då höll skorna en hel skoperiod, men sen var det inte mkt kvar av skorna efter en period heller...

det hårdaste som tydligen ska finnnas.. som man lägger framtill på ex grävskoppr för längre hållbarhet.. men de försvinner direkt..kmr inte ihåg va de hette.. cell.. bla bla nånting

Cormantskor :love:

Lätta skor men sååå hållbara!!

Skodde om med samma skor under en hel distanssäsong och red då upp till 50 km på tävlingarna och hade skorna på en rätt grov travare!

men hur mkt sliter din häst i normala fall på vanliga järndojjer?? nu va ju ina skor total slut på 2 veckor..dessa cormantskor - vad är det för material? dyra?

Jag undrar ju hur din hästs rörelsemönster är?
Det verkar helt orimligt att en normal häst sliter ut skona på 2 veckor, även i distansträning.
Hur mycket rider du?

Någon som har mer erfarenhet av Cormantskor? Blev intresserad, och googlade men hittade inget.

dom han slet ut nu sist på 2 veckor va bakskorna , fram e kvar än me lite kvar på.. ridit en femmilare , 6 dagar vila i hage o sen lite i skogen me dom..sen va dom slut...o då var dom ändå svetsade..ska prova me ny svets nu o se om de håller bättre

testa att söka på guldskor!

det finns 2 typer guldskor, en sommar sko och en vinter sko med 6 broddar.

Kormant är en mkt hård metall, man använder den inom sjukvården på vissa instrument, ofta tångar och sånt, då har det guld hantag för att visa att det är kormant, därav namnet guldskor.

hela skon är inte i kormant då det är en väääldigt dyr metall, på vinterskorna är bara brodd piggarna i kormant och på sommarskona är det som nitar i framkant längs med hela skon.

nu så skulle de lägga cormant på mina skor för o se om de håller bättre - återkommer me resultat..

men hur mkt sliter din häst i normala fall på vanliga järndojjer?? nu va ju ina skor total slut på 2 veckor..dessa cormantskor - vad är det för material? dyra?

Eftersom han va rätt grov och tung så slet han ut järnskorna på väldigt fort, bytte var 8 vecka och då va dom lövtunna!

Cormantskorna är rätt dyra och dom har en beläggning som heter just Cormant som tål långa distanser.

Tycker att gör inte mycket om skorna är dyra om dom håller så pass länge, en hel distanssäsong höll dom för mig!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 007
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 885
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 385
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna