Hållare till slanor?

Narcissa

Trådstartare
Vi bygger just nu fölhagar med trästaket och vi kommer ha slanor som man kan föra till sidan som grindar. Det verkar dock vara svårt att gå tag i någon hållare till dessa. Vad använder ni? Jag tänker mig en halvmåneform som man skruvar in i stolparna så slanan kan löpa fritt igenom.
 
Vi bygger just nu fölhagar med trästaket och vi kommer ha slanor som man kan föra till sidan som grindar. Det verkar dock vara svårt att gå tag i någon hållare till dessa. Vad använder ni? Jag tänker mig en halvmåneform som man skruvar in i stolparna så slanan kan löpa fritt igenom.
För vanliga plank finns ju de byglarna som är precis lagom till just den aktuella tjockleken, inget en liten hov kommer in i.

Ska det vara en halvmåneform hade jag varit mer försiktig, men jag har sett de som använder hästskor.
 
Vi använde begagnade hästskor på utsidan. Precis lagom att skruva fast och sen föra in slanorna i samt bra hållare för grimman på samma gång :)
 
Vi har också haft hästskor. Vi borrade hål igenom slanorna på ena sidan så vi kunde sätta ner en bit armeringsjärn/rundjärn genom allihop. Då kunde inte hästarna föra dom åt sidan utan dom satt fast tills man tog bort järnet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 345
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Myzan87
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 481
Senast: Mia_R
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 184
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp