Hållare till slanor?

Narcissa

Trådstartare
Vi bygger just nu fölhagar med trästaket och vi kommer ha slanor som man kan föra till sidan som grindar. Det verkar dock vara svårt att gå tag i någon hållare till dessa. Vad använder ni? Jag tänker mig en halvmåneform som man skruvar in i stolparna så slanan kan löpa fritt igenom.

Vi bygger just nu fölhagar med trästaket och vi kommer ha slanor som man kan föra till sidan som grindar. Det verkar dock vara svårt att gå tag i någon hållare till dessa. Vad använder ni? Jag tänker mig en halvmåneform som man skruvar in i stolparna så slanan kan löpa fritt igenom.
För vanliga plank finns ju de byglarna som är precis lagom till just den aktuella tjockleken, inget en liten hov kommer in i.

Ska det vara en halvmåneform hade jag varit mer försiktig, men jag har sett de som använder hästskor.

Vi använde begagnade hästskor på utsidan. Precis lagom att skruva fast och sen föra in slanorna i samt bra hållare för grimman på samma gång :)

Vi har också haft hästskor. Vi borrade hål igenom slanorna på ena sidan så vi kunde sätta ner en bit armeringsjärn/rundjärn genom allihop. Då kunde inte hästarna föra dom åt sidan utan dom satt fast tills man tog bort järnet.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 179
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 174
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar