Hålla skänkeln stilla

Mirre

Trådstartare
Har en hemskt irriterande ovana när jag rider, märks speciellt nu när jag haft ett långt uppehåll. I lättridningen vill gärna underskänkeln med upp sas, så man ställer sig på tå. Grymt irriterande och vete fasen hur jag ska få bukt med det.
Kan tilläggas att jag ridit 1 gång de senaste 4 åren, hade absolut för långa läder då så ska korta dem idag. Tips någon?

Tänk på att det är hästens rörelse som gör att man rider lätt. Om man själv aktivt trycker upp sig hamnar man på tå:-)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Hästmänniskan Min nuvarande medryttarhäst är jättesnäll och trevlig men jag känner att vår utveckling står still. Dels är jag inte en så skicklig...
2
Svar
30
· Visningar
3 702
Senast: Lavinia
·
Träning Jag var tveksam på var jag skulle lägga tråden och med vilken rubrik men.. Efter att ha haft ett par incidenter på vår turridning med...
2
Svar
24
· Visningar
4 548
Senast: Lager
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka