Hålla rent - kattungar

20180114_211305_zpsptxvip9f.jpg

20180109_203515_zpsk2ozfmto.jpg

20180118_174856_zpsn6oy27iq.jpg
Men så söta..
nu är bilderna borta för mig...men hann se innan de försvann..

Ah, tack! Jag missade det :). Bengaler är otroligt vackra, men jag skulle aldrig vilja ha en :love:
Jag har hört att bengaler ska vara så jobbiga men min hona är det iaf inte. :) Mkt mindre skrikig/jobbig än mina bondkatter har varit. Är innekatt och helt lugn och fin jämt trots att vi bor litet. Klöser inte ens på soffan. Inte klängig men väldigt social. Förstår saker, som "nej" och lyssnar. Om man stänger sovrumsdörren krafsar hon i 10 sekunder och lägger sen ner istället för att skrika och gräva upp golvet som våra förra gjort. Hon är lite vass mot hunden nu när hon har ungar, just på kvällen, men det är väl det - och städmani har hon, precis som jag. :angel: Vi städar bara olika.

Om jag ska utgå från henne iaf så tycker jag att rasen har oförtjänt dåligt rykte. :)

Jag har hört att bengaler ska vara så jobbiga men min hona är det iaf inte. :) Mkt mindre skrikig/jobbig än mina bondkatter har varit. Är innekatt och helt lugn och fin jämt trots att vi bor litet. Klöser inte ens på soffan. Inte klängig men väldigt social. Förstår saker, som "nej" och lyssnar. Om man stänger sovrumsdörren krafsar hon i 10 sekunder och lägger sen ner istället för att skrika och gräva upp golvet som våra förra gjort. Hon är lite vass mot hunden nu när hon har ungar, just på kvällen, men det är väl det - och städmani har hon, precis som jag. :angel: Vi städar bara olika.

Om jag ska utgå från henne iaf så tycker jag att rasen har oförtjänt dåligt rykte. :)
Låter ju tväremot deras rykte och så son de verkar på utställning :). Men skönt att inte din hona är så.

Låter ju tväremot deras rykte och så son de verkar på utställning :). Men skönt att inte din hona är så.
Det finns säkert olika individer som med alla. Jag känner 2 till renrasiga och de är också lugna och fina. Och några blandisar och samma sak där. Men dom är ju smarta och lite annorlunda. Väldigt kommunikativa - men iaf i mitt fall iaf utan att gapa och jama. Detta är den mest okomplicerade katt jag haft och så lugn (hon är min 7e katt men första bengal). Hon leker dock med full kraft när hon är igång och följer gärna med överallt.

Man får kanske vara noga med mentaliteten på föräldrarna. :) Eller så är de bara olika. Ena ungen i denna kull är en riktigt knä-sittare. Hon är som tjuren Ferdinand. Hon hade gärna fått stanna här. :love:

Bengaler är ju fortfarande relativt ny som ras, så man kanske inte har hunnit få till ett homogent temperament på dom än.
Jag tycker i alla fall att det är en otroligt vacker ras!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka