Håll tummarna nu!

Zoya

Trådstartare
Jaha... har precis lämnat av äldsta tiken på djurkliniken för operation av juvertumörer och hysterektomi (kastration).
Usch... jag är alltid så nervös är något av djuren ska sövas. Får alltid ett skräckscenario framför mig att de aldrig ska vakna upp mer :cry: så håll tummarna för att allt går vägen.
Jag hoppas också att de hittar "något" som gör att försäkringen tar kastrationen också (vet. trodde att det var något "fel" på livmodern) för annars blir matte väääldigt fattig :crazy:

Håller tummarna!

Du ska se att allt kommer gå på försäkringen oavsett. Garanterat är att narkos och övernattning och OP av tumörerna gör det och det är ju en ganska stor del av kostnaden. Som värst blir det ju isåfall enbart för själva ingreppet för hysterektomin som du behöver betala.

Men juvertumörerna är det ingen snack om saken - det betalar försäkringsbolagen även om det så bara skulle vara hyperplasi.

Lycka till, du ska se att det går bra!

Hej, tack för tumhållningarna :)

Zoya är hemma sedan igår kväll och allt gick bra efter omständigheterna. Hn är numera kastrerad dock tog de int ebort juvertumörerna. Det finns en förklaring till det också. Hon var lite öm igår kväll men idag ha hon ätit och druckit bra och rört på sig en del. Såret är litet, bara 5 stygn utanpå :)

Vet. ringde mig vid 16 tiden igår och förklarade att allt gått bra och eftersom de hittat cystor i både livmoder och äggstockar så täckte försäkringen detta. Diagnosen var Kronisk endometrit och äggstockscysta. Däremot hade hon varit väldigt lättblödande och livmodern hade delvis "vuxit fast" i bukens andra slemhinnor vilket försvårade operationen lite. Vet. hade därför inte vågat riskera att operera på andra ställen också och rekommenderade att man istället tog bort juvertumörerna om ca 4-6 veckor (går ju på samma självrisk då). Eftersom hon var så lättblödande skrev han heller inte ut smärtstillande till henne men hon verkar inte ha särskilt ont så det gör nog inget, däremot ska hon äta antibiotika i 5 dagar.

Jag tror i alla fall att jag gjort min hund en stor förtjänst i och med detta och det är allt som räknas :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 927
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Hundhälsa Vår tik blir 14 år nu i november. Hon har ett gott allmäntillstånd och är som en unghund till sättet. Vi har senaste åren gjort...
Svar
12
· Visningar
8 060
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min blandrastik Tikka som är 12 +(2/10) har blivit gammal ! Har alltid varit en allert, pigg och glad hund men åldern tar ut sin rätt...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka